Nissan Qashqai z nowym systemem e-Power. Będzie hit?
Jak zadeklarował japoński producent, najnowsza wersja silnikowa bestsellerowego Qashqaia charakteryzuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie około 4,5 l/100 km (WLTP). Czy nissanowska hybryda podbije segment kompaktowych crossoverów?
Sercem technologii e-Power jest modułowy zespół napędowy, w którym połączono jednostkę elektryczną, generator, falownik, przekładnię redukcyjną oraz przekładnię podwyższającą prędkość obrotową. W połączeniu z rekalibracją silnika benzynowego (1.5 VC-T) i modyfikacjami w zakresie izolacji akustycznej inżynierom udało się znacząco ograniczyć hałas i wibracje podczas jazdy autem przy większym obciążeniu. Jak wskazują dane techniczne, moc systemowa wzrosła ze 190 do 205 koni mechanicznych, chociaż sam moment obrotowy pozostał na zbliżonym poziomie (330 niutonometrów w programie Sport; 311 Nm w trybie Standard).
Nowy Nissan Qashqai 1.5 VC-T e-Power – korzyści:
- średnie spalanie wynosi około 4,5 l/100 km (WLTP)
- nawet 1200 km zasięgu jazdy
- średnia emisja CO2 spadła ze 116 do 102 g/km (-12%)
- poziom hałasu w kabinie mniejszy nawet o 5,6 dB
- dodatkowe 11 kW (15 KM) mocy w trybie Sport
Energia elektryczna gromadzi się w akumulatorze o niezmienionej pojemności 2,1 kWh. Japończycy podkreślają, że półtoralitrowy benzyniak został gruntownie zmodyfikowany, dzięki czemu jego sprawność cieplna wynosi teraz aż czterdzieści dwa procent. Należy ponadto zauważyć, że zastosowany olej (0W16) zmniejsza poziom tarcia wewnętrznego. Okresy między przeglądami wydłużono z 15 do 20 tys. kilometrów.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Tymczasem według raportu IBRM Samar, do końca maja br. japoński gracz zarejestrował w Polsce nieco ponad pięć tysięcy nowych samochodów osobowych. Z powyższej puli Nissan Qashqai legitymuje się udziałem przekraczającym sześćdziesiąt procent!