Nowa Dacia Bigster. Zarejestrowano pierwsze samochody w Polsce
Bigster to zupełnie nowy gracz w segmencie kompaktowych SUV-ów. Czy powtórzy sukces Dacii Duster, która zdobyła rozgłos jako solidny samochód za rozsądne pieniądze? Z cenami zaczynającymi się od 99 900 złotych Bigster może konkurować również z autami producentów chińskich.
Park samochodów w Polsce powiększył się o dużą partię egzemplarzy nowego modelu Dacia Bigster. Jak wskazuje baza danych IBRM Samar, zaledwie kilka dni temu zarejestrowano 62 sztuki rumuńskiego SUV-a. Można przypuszczać, że spora grupa pojazdów będzie wykorzystywana do celów pokazowych oraz jako egzemplarze demonstracyjne dla dealerów.
Dacia Bigster korzysta z dobrodziejstw płyty podłogowej CMF-B, która na potrzeby nowego modelu została w istotny sposób zmodyfikowana. Pod względem kosztowym jest ona bardzo konkurencyjna, wykorzystuje elementy sprawdzone już w innych pojazdach Grupy Renault, a dodatkowo umożliwia produkcję wersji różniących się typem napędu (benzyniaki mające wspomaganie mHEV, instalacja na autogaz oraz pełna hybryda).
Jednocześnie starano się podnieść jakość postrzegalną SUV-a, o czym świadczy dostępność takich elementów wyposażenia jak chociażby dwukolorowa kombinacja wykończenia nadwozia w połączeniu z czarnym dachem, nagłośnienie Arkamys 3D, dwustrefowa klimatyzacja czy dach panoramiczny. Ciekawostką jest fakt, że od Dacii Duster nowy SUV jest o prawie dwadzieścia trzy centymetry dłuższy.
Dacia Bigster vs Dacia Duster – porównanie wymiarów nadwozia:
Dacia Bigster
Dacia Duster
długość:
4570 mm
4343 mm
szerokość:
1812 mm
1813 mm
wysokość:
1706 mm
1656 mm
rozstaw osi:
2702 mm
2657 mm
masa własna od:
1350 kg
1276 kg
pojemność bagażnika od:
546 l
430 l
Nowa Dacia Bigster dostępna jest w konfiguracjach z benzyniakami mającymi wspomaganie mHEV oraz opcją w postaci instalacji na autogaz. Najwyższe miejsce w hierarchii modelowej zarezerwowano dla wersji Hybrid 155. Wyposażono ją w czterocylindrowca 1.8 wraz z układem dwóch elektryków (rozrusznik-alternator wysokonapięciowy 1,4 kWh 230 V oraz silnik o mocy 50 KM).
Dacia Bigster – silniki i ceny:
TCe 140 (4x2)
TCe 130 (4x4)
Hybrid 155 (4x2)
maksymalna moc:
140 KM
130 KM
156 KM
maks. mom. obrot.:
230 Nm
230 Nm
205 Nm
prędkość maksymalna:
180 km/h
180 km/h
180 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h:
9,8 sek.
11,2 sek.
9,7 sek.
średnie zużycie paliwa:
5,5 l/100 km
6,1 l/100 km
4,7 l/100 km
cena od:
99 900 zł
110 400 zł
124 000 zł
Jak wynika z zapowiedzi centrali, miękka hybryda z instalacją przystosowaną do LPG trafi na rynek w czerwcu bieżącego roku. Wśród potencjalnych rywali rumuńskiego SUV-a wymienić można takich graczy jak Omoda 5, nowe MG HS, BAIC Beijing 5, Skoda Kodiaq czy Ford Kuga. Szczegóły dotyczące cen oraz zakresu wyposażenia zawiera konfigurator Dacia Bigster.