Oto nowa Kia Sportage w wersji na Europę!
Niebawem do sprzedaży trafi nowa, poliftingowa wersja koreańskiego SUV-a. Odświeżony Sportage zwraca uwagę futurystyczną grafiką przedniego pasa, która przypomina maskę elektrycznych samochodów marki Kia. Ceny auta dostępnego w wersji spalinowej, jako hybryda lub Plug-in nie są jeszcze znane.
Jak pamiętają nasi czytelnicy, nowa Kia Sportage ujrzała światło dzienne na początku listopada ubiegłego roku. Premiera wywołała duże zainteresowanie nie tylko w rodzimej Korei, lecz również w innych częściach świata, o czym świadczą chociażby wyniki oglądalności na stronie Autokatalog.pl. Poliftingowa wersja SUV-a zwraca uwagę projektem przedniego pasa, z którego zniknęły światła dzienne w kształcie bumerangów. Zamiast nich pojawił się układ przypominający maskę samochodów elektrycznych południowokoreańskiego koncernu, do których zaliczają się Kia EV9 oraz niedawno debiutująca w salonach dealerskich Kia EV3.
Nowa Kia Sportage 2025 – wymiary nadwozia:
- długość: 4540 mm
- szerokość: 1865 mm
- wysokość: 1645 mm
- rozstaw osi: 2680 mm
- prześwit: 170 mm
- pojemność bagażnika wersji benzynowej: 562-1751 l
- pojemność bagażnika wersji HEV: 587-1776 l
- pojemność bagażnika wersji PHEV: 540-1715 l
Nowa Kia Sportage zaserwuje klientom deskę rozdzielczą z układem dwóch paneli multimedialnych o przekątnej 12,3 cala każdy. Ważne dla kierowcy komunikaty pokazują się również na dziesięciocalowym wyświetlaczu przeziernym. Jak podkreśla producent, pasażerowie siedzący z tyłu mają do dyspozycji ponad metr wolnej przestrzeni na wysokości nóg. Pojemność kufra waha się od 540 do maksymalnie nawet 1776 litrów. Podwójna podłoga bagażnika dodatkowo podnosi walory użytkowe pojazdu.
Nowa Kia Sportage 2025 – silniki
W gamie produktowej SUV-a koreańskiej marki znajdzie się silnik benzynowy (1.6 T-GDI), ponadto przewidziano samoładującą się hybrydę 1.6 HEV oraz wtyczkowóz 1.6 PHEV. Szczegóły w zestawieniu poniżej:
- 1.6 T-GDI (150 KM) FWD
- 1.6 T-GDI (180 KM) AWD
- 1.6 HEV (239 KM) FWD/AWD
- 1.6 PHEV (288 KM) FWD/AWD
Bazowa wersja benzynowa występuje albo z sześciostopniową przekładnią manualną, albo z dwusprzęgłówką 7-DCT. Klasyczna hybryda oraz Plug-in łączą się natomiast tylko z sześciobiegowym „automatem”. Z zapowiedzi centrali wynika, że egzemplarze z silnikiem spalinowym pojawią się na polskim rynku w trzecim kwartale br. Sportage z napędem HEV i PHEV trafi natomiast do salonów odpowiednio w czwartym kwartale 2025 oraz na początku przyszłego roku.