Nowa Skoda Enyaq RS 2025 – co przyniósł lifting?
Na scenę wjeżdża sportowa, 340-konna wersja elektrycznego SUV-a czeskiej produkcji. Jak podkreśla firma z Grupy Volkswagena, nowa Skoda Enyaq RS to najlepiej przyspieszający model seryjny w historii marki z Mladej Boleslav. Niecierpliwie czekamy na ogłoszenie cen.
Na początku stycznia ukazały się pierwsze oficjalne informacje dotyczące liftingu Skody Enyaq. Teraz czeski producent odkrywa kolejne karty, prezentując zdjęcia topowej wersji silnikowej z dopiskiem „RS” w nazwie. Co podkreśla wiele osób, SUV wygląda jak powiększona wersja Skody Elroq RS, która niedawno weszła do oferty sprzedażowej w Polsce. Warto zatrzymać wzrok na atrapie zastępującej tradycyjny grill, gdzie zamontowano najważniejsze sensory oraz efektowną listwę świetlną. Jest to element wchodzący w skład wyposażenia standardowego elektrycznej „ereski” – podobnie jak reflektory LED Matrix z czterema modułami sygnatury świetlnej.
Ramki okien, relingi dachowe oraz plakietki z oznaczeniem serii modelowej mają kolor czarny, co jeszcze bardziej rzuca się w oczy, gdy klient zamówi nową Skodę Enyaq RS w jaskrawej tonacji Mamba Green. Całość wieńczą felgi aluminiowe w rozmiarze 20 lub 21 cali. W kabinie pasażerskiej dominuje czarna kolorystyka, którą przełamują jasnozielone przeszycia ozdobne. Połączenie skóry i skóry syntetycznej sprawia wrażenie wysokiej jakości, a przednie fotele zapewniają odpowiednie podparcie boczne nawet podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.
Nowa Skoda Enyaq RS 2025 – dane techniczne:
- długość: 4650 mm
- szerokość: 1880 mm
- wysokość: 1610 mm
- pojemność bagażnika: od 585 l (Coupe: od 570 l)
- maks. pojemność bagażnika: 1710 l (Coupe: 1610 l)
- moc: 250 kW/340 KM
- maks. moment obrotowy: 679 Nm
- sprint 0-100 km/h: 5,4 sek.
- prędkość maksymalna: 180 km/h
- ładowanie z mocą do: 185 kW
- zasięg jazdy WLTP: do 560 km (Coupe: 567 km)
Skoda zadbała również o aerodynamikę. Czeski SUV legitymuje się bowiem współczynnikiem oporu powietrza cw = 0,251, natomiast wersja nadwoziowa Coupe wypada pod tym względem jeszcze lepiej (0,239). Zawieszenie obniża o 15 milimetrów oś przednią oraz o 10 milimetrów oś tylną. Sportowe opony są częścią pakietu wyposażenia standardowego, natomiast układ adaptacyjny DCC figuruje na liście opcji dodatkowych. Jak podkreśla marka z Grupy Volkswagena, system oferuje jeszcze więcej możliwości ustawienia amortyzatorów w porównaniu z poprzednią konfiguracją.
Istotniejszych zmian nie wprowadzono natomiast w napędzie Enyaqa RS, który otrzymuje zestaw dwóch silników o mocy systemowej rzędu 250 kW, co w przeliczeniu daje wartość 340 koni mechanicznych. Ultraszybkie ładowanie akumulatora trakcyjnego o pojemności 79 kWh netto (84 kWh brutto) od dziesięciu do osiemdziesięciu procent stanu trwa dwadzieścia sześć minut. Na dynamiczne przyspieszenie 0-100 km/h kierowca potrzebuje około 5,4 sekundy, najszybciej jechać można z prędkością 180 km/h. Ponadto jak wskazują dane techniczne, maksymalny zasięg na jednym ładowaniu wynosi 560 kilometrów dla zwykłej „ereski” lub nawet 567 km w przypadku Enyaqa Coupe.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Nowa Skoda Enyaq RS 2025 – jaka cena?
Ceny topowej wersji silnikowej czeskiego SUV-a nie są jeszcze znane. Warto jednak przypomnieć, że najdroższa z obecne dostępnych wersji (85 Sportline) kosztuje katalogowo 224 450 lub 236 200 złotych w przypadku Enyaqa Coupe. Dla porównania, oferta na edycję przedliftingową zaczynała się od kwoty niemal 294 tys. złotych.