Nowa Toyota Hilux 2026 – szeroka gama silników
Generalny importer zapowiada, że Toyota Hilux nowej generacji będzie dostępna w przedsprzedaży nad Wisłą już w grudniu bieżącego roku. Jako pierwszy w gamie modelowej zadebiutuje wariant z zasilaniem elektrycznym (196 KM/59 kWh brutto). Ceny wtyczkowozu nie zostały jeszcze ujawnione.
Jak wynika z lektury aktualnego raportu IBRM Samar, do końca października na polskie drugi wyjechało 4679 fabrycznie nowych pikapów, co oznacza wzrost o niemal trzydzieści procent w ciągu roku. Bestsellerem segmentu jest Ford Ranger, który jako jedyny w całym peletonie przekroczył sprzedażą pułap dwóch tysięcy egzemplarzy. Na pozycji wicelidera plasuje się zaś Toyota Hilux z dorobkiem 1469 sztuk. Jej miejsce już niebawem zajmie model nowej generacji. Generacji, która wyróżnia się ofertą obejmującą m.in. napęd elektryczny.
Nowa Toyota Hilux 2026 – wymiary nadwozia:
- długość: 5320 mm
- szerokość: 1855 mm
- wysokość: 1865 mm
- rozstaw osi: 3085 mm
- minimalny prześwit: 207 mm
- kąt natarcia: 29 stopni
- kąt zejścia: 24 stopnie
- rozmiar opon: 265/65 R17
Bezemisyjny wtyczkowóz o nadwoziu pikapa otrzymał układ synchronicznych silników z magnesami trwałymi, który zapewnia łączną moc rzędu 144 kW, co w przeliczeniu daje wartość 196 koni mechanicznych, oraz do 205 niutonometrów momentu obrotowego przedniej i prawie 269 Nm na tylnej osi. Prąd gromadzi się w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 59,2 kWh. Kierowca nowego Hiluxa może liczyć na dynamiczne przyspieszenie 0-100 km/h w czasie poniżej dziesięciu sekund po starcie oraz na zasięg oscylujący w granicach 240 kilometrów na jednym ładowaniu.
Nowa Toyota Hilux 2026 BEV – osiągi:
- łączna moc: 144 kW/196 KM
- moment obr. przedniej osi: 205,5 Nm
- moment obr. tylnej osi: 268,6 Nm
- sprint 0-100 km/h: <10 sek.
- maksymalna prędkość: 140 km/h
- zasięg WLTP: 240 km
Toyotowska centrala zakłada, że wiodącym rodzajem napędu nowego Hiluxa na rynku europejskim będzie odmiana Mild-Hybrid 48V, bazująca na zasilanej benzyną jednostce o pojemności 2,8 litra. Tak skompletowany egzemplarz ma ładowność do jednej tony i zapewnia zdolność holowania przyczepy z hamulcem do 3500 kilogramów. Co ciekawe, na potrzeby klientów w Europie Wschodniej opracowano silniki spalinowe bez wspomagania generatora elektrycznego. Diesel 2.8 zastąpi wysokoprężną konstrukcję 2.4, a ponadto przewidziano również Hiluxa dysponującego 2,7-litrowym benzyniakiem. Natomiast w 2028 roku linię produkcyjną zaczną opuszczać samochody zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Jest to projekt realizowany wspólnie z inżynierami BMW.

