Opel Astra z nową hybrydą Plug-in. Ma większą moc i zasięg
Kompaktowy model spod znaku błyskawicy przeszedł modyfikacje technologiczne. Wzrosła nie tylko moc hybrydowego układu napędowego 1.6 Plug-in (teraz to 196 KM), lecz pojawiła się również bateria dysponująca większą niż dotychczas pojemnością (17,2 zamiast 12,4 kWh).
Jesienią rusza sprzedaż Opla Astry w nowej wersji hybrydowej Plug-in (PHEV). Sercem układu napędowego nadal jest 1,6-litrowy, turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM. Jego pracę wspiera jednostka elektryczna, która uzyskuje 125 zamiast – jak dotychczas – 110 koni mechanicznych. Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna ustąpiła miejsca bardziej ekonomicznej, siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Kierowca przednionapędowej Astry Plug-in liczyć może teraz na moc systemową rzędu 196 KM (wcześniej 180 koni mechanicznych) oraz do 360 niutonometrów momentu obrotowego. Jak wynika ponadto z danych technicznych, pojazd zapewnia przyspieszenie do stu kilometrów na godzinę w około 7,6 sek. (kombi: 7,7 sekundy), zaś prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Ponadto pojemność akumulatora trakcyjnego zwiększono z 12,4 do 17,2 kWh, zatem teoretyczny zasięg w trybie bezemisyjnym „urósł” z 57 do 83 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP.
Z myślą o klientach szukających jeszcze mocniejszej hybrydy przygotowano natomiast Astrę GSe, która zapewnia nawet 225 KM. Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, minione półrocze niemiecka marka zakończyła wynikiem oscylującym na poziomie 4,3 tys. rejestracji nowych aut osobowych. Uzyskany rezultat plasuje Opla pod koniec drugiej dziesiątki czołowych importerów nad Wisłą. Co ciekawe, z powyższej puli sprzedaż Astry stanowi mniej więcej dwadzieścia procent.