Sprzedaż aut w Polsce. Ford odrabia straty
Czy amerykański gracz spod znaku błękitnego owalu dołączy do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych marek na rynku nowych samochodów osobowych w Polsce? Cząstkowe dane sprzedażowe za maj 2025 wyglądają dla Forda bardzo obiecująco...
Jak wskazuje raport IBRM Samar, w pierwszej dekadzie maja bieżącego roku importerzy zarejestrowali na polskim rynku 10 303 nowe samochody osobowe, co stanowi wzrost o 4,55 procenta. Na podium zameldowali się tacy gracze jak kolejno Toyota (1724 egzemplarze), Skoda (1174) oraz Volkswagen (777). Co ciekawe, z wymienionej trójki tylko zachodnioniemieckiemu producentowi udało się poprawić wyniki ubiegłoroczne (+13,6%).

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
W tempie dwucyfrowym rosną również notowania sklasyfikowanego na czwartej pozycji BMW (+33,4%), plasującej się oczko niżej Kii (+20,9%) oraz zajmującego ósmą lokatę Volvo (+32,9%). Co warto podkreślić, tuż za topową dziesiątką marek znajduje się Ford. Czy dla amerykańskiego gracza maj okaże się łaskawy? Po pierwszej dekadzie miesiąca producent Focusa miał na swoim koncie 309 zarejestrowanych osobówek, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Na brak zainteresowania ze strony polskich klientów nie może narzekać MG. Aktualnie chińsko-brytyjska marka zajmuje w statystykach sprzedażowych miesiąca trzynastą pozycję ze wzrostem sięgającym 83,7%. Warto też obserwować poczynania Peugeota. Choć zawodnik ten sklasyfikowany jest aktualnie dopiero na pozycji szesnastej, to jego dorobek zwiększył się o przeszło trzysta procent!
Sprzedaż aut w Polsce – najpopularniejsze marki (pierwsza dekada maja 2025):
- Toyota: 1724 egzemplarze
- Skoda: 1174
- Volkswagen: 777
- BMW: 635
- Kia: 624
- Hyundai: 616
- Mercedes-Benz: 540
- Volvo: 436
- Dacia: 349
- Audi: 346
- Ford: 309
- Cupra: 274
- MG: 248
- Renault: 223
- Lexus: 209
- Peugeot: 156
- Suzuki: 155
- Opel: 152
- Omoda: 144
- Jaecoo: 130