Leapmotor sprawcą niespodzianki w Polsce!
Kwietniowe statystyki przynoszą zaskakujące wyniki sprzedaży chińskiej marki Leapmotor w Polsce. Brand wspierany przez międzynarodową Grupę Stellantis znalazł się bowiem w pierwszej dziesiątce graczy segmentu nowych osobówek z napędem elektrycznym.
Jak wskazuje raport IBRM Samar, w kwietniu bieżącego roku zarejestrowano w Polsce ponad 2,5 tys. nowych samochodów osobowych z napędem elektrycznym. W czołowej trójce marek znaleźli się tacy gracze jak kolejno Kia, Tesla oraz BMW. Dużą niespodziankę sprawił natomiast Leapmotor, który z dorobkiem niemal 170 egzemplarzy uplasował się na wysokim, piątym miejscu. Warto dodać, że według statystyk liczonych od początku stycznia Chińczycy sprzedali już ponad 220 „elektryków”, co daje im trzynastą lokatę. Podobny wynik uzyskali tak utytułowani zawodnicy jak chociażby BYD, Opel czy Volkswagen.
Najpopularniejsze marki samochodów elektrycznych w Polsce (kwiecień 2025):
- Kia: 350 egzemplarzy
- Tesla: 203
- BMW: 198
- Citroen: 192
- Leapmotor: 167
- Hyundai: 160
- Mercedes-Benz: 122
- Ford: 117
- BYD: 104
- Opel: 98
Oferta handlowa marki Leapmotor w Polsce obejmuje aktualnie dwa modele. Gamę otwiera miejski hatchback T03, z cenami od 84 900 złotych. Potencjalny rywal Dacii Spring mierzy 3,62 metra długości. Przy w pełni naładowanych „bateriach” o pojemności 37,3 kWh samochód może rozwinąć zasięg dochodzący do 265 kilometrów w cyklu mieszanym. Jednostka napędowa uzyskuje moc szczytową rzędu 95 koni mechanicznych oraz do 158 Nm momentu obrotowego. Z myślą o klientach dysponujących większym budżetem zaprojektowano natomiast model Leapmotor C10. Auto o konstrukcji tylnonapędowej legitymuje się pięciogwiazdkową oceną bezpieczeństwa w testach zderzeniowych. Jak wskazują dane techniczne, prąd służący do zasilania silnika (218 KM/320 Nm) gromadzi się w akumulatorach litowo-żelazowo-fosforanowych o pojemności 69,9 kWh, a teoretyczny zasięg oscyluje w granicach 420 kilometrów na jednym ładowaniu.