Produkcja Leapmotor T03 w Polsce. Plan Stellantisa nie wypalił
Nieoficjalnie mówi się, że główną przyczyną wstrzymania produkcji modelu Leapmotor T03 były zmiany wprowadzone w programie dopłat ekologicznych we Francji. Auto chińskiej marki montowano w naszym kraju zgodnie z systemem SKD.
Zgodnie z informacją podaną przez IBRM Samar, od 30 marca bieżącego roku Grupa Stellantis zaprzestała produkcji modelu Leapmotor T03 w zakładzie w Tychach. W 2024 roku polska fabryka rozpoczęła montaż tego samochodu w systemie SKD, co miało na celu „obejście” systemu ceł wyrównawczych Unii Europejskiej, które wprowadzono na importowane bezpośrednio z Chin pojazdy elektryczne.
Strategia Grupy Stellantis natrafiła jednak na przeszkodę, którą okazała się decyzja Francji z połowy stycznia bieżącego roku, gdy ogłoszono nowe zapisy programu dopłat ekologicznych, wykluczające Leapmotor T03 z listy modeli objętych preferencyjnymi warunkami zakupu. Co ciekawe, w momencie pojawienia się „trójki” w ofercie francuskiego importera awizowano cenę bazową rzędu 14 900 euro przy uwzględnieniu mechanizmu wsparcia.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Tymczasem jak wynika z bazy danych IBRM Samar, w marcu bieżącego roku rejestracje samochodów osobowych producentów chińskich wyniosły 2862 egzemplarze, co uznać można za nowy rekord miesięczny w Polsce. Cały pierwszy kwartał zamknął się natomiast wynikiem 7075 sprzedanych aut, z czego na markę Leapmotor przypada 56 maszyn.