Tak wygląda MG4 nowej generacji
W swoim drugim wcieleniu elektryczny hatchback MG pokazuje łagodniejsze oblicze. Oprócz istotnych zmian stylistycznych zmodyfikowano wymiary nadwozia i wprowadzono rozwiązania, które znacząco obniżyły masę własną „czwórki”.
Nowe MG4, debiutujące właśnie na macierzystym rynku chińskim, mierzy 4400 milimetrów długości przy 2750 mm rozstawu osi. To odpowiednio o 108 oraz 45 mm więcej niż miał do zaoferowania poprzednik. Na chwilę obecną nie dysponujemy jeszcze zdjęciami kabiny pasażerskiej nowego auta. Sądząc jednak po zmienionych gabarytach możemy iść o zakład, że wnętrze sporo zyskało po względem przestronności. Samochód elektryczny z portfolio koncernu SAIC zwraca również uwagę grafiką przedniego pasa. Zniknęły narysowane ostrymi liniami reflektory. W ich miejsce pojawiły się elementy, które nadają nadwoziu łagodniejsze, bardziej zaokrąglone kształty.
Do klasowych rywali nowego, roślejszego MG4 zaliczyć można takich graczy jak między innymi Opel Frontera, Kia Niro oraz Citroen C4. Z poprzedniej wersji modelowej przejęto płytę podłogową, choć pojazd udało się znacząco „odchudzić”, obniżywszy jego masę własną do 1485 kilogramów. Energia służąca do napędzania kół gromadzi się w zestawie akumulatorów trakcyjnych typu LFP o nieustalonej jeszcze pojemności. Wiadomo natomiast, że jednostka napędowa uzyskuje maksymalną moc 163 koni mechanicznych w porównaniu z wartością 170 KM, jaką rozwija model dostępny aktualnie w sprzedaży (49 kWh). Niebawem gamę produktową uzupełnią kolejne konfiguracje. Przypomnijmy, że flagowy wariant z dopiskiem XPower w nazwie osiąga moc aż 435 koni.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, minionego roku zarejestrowano w Polsce łącznie ponad 16,5 tys. nowych osobówek o napędzie elektrycznym. Liderem segmentu została Tesla Model Y, którą wybrało prawie 2,3 tys. klientów. Na tle europejskiej konkurencji nadspodziewanie dobrze wypadło MG4, zająwszy ósme miejsce z dorobkiem czterystu egzemplarzy.