Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Tak wygląda MG4 nowej generacji

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
24 Mar '25 (aktualizacja 25 Mar '25)
Tak wygląda MG4 nowej generacjiŹródło: MG Motor

W swoim drugim wcieleniu elektryczny hatchback MG pokazuje łagodniejsze oblicze. Oprócz istotnych zmian stylistycznych zmodyfikowano wymiary nadwozia i wprowadzono rozwiązania, które znacząco obniżyły masę własną „czwórki”.

Nowe MG4, debiutujące właśnie na macierzystym rynku chińskim, mierzy 4400 milimetrów długości przy 2750 mm rozstawu osi. To odpowiednio o 108 oraz 45 mm więcej niż miał do zaoferowania poprzednik. Na chwilę obecną nie dysponujemy jeszcze zdjęciami kabiny pasażerskiej nowego auta. Sądząc jednak po zmienionych gabarytach możemy iść o zakład, że wnętrze sporo zyskało po względem przestronności. Samochód elektryczny z portfolio koncernu SAIC zwraca również uwagę grafiką przedniego pasa. Zniknęły narysowane ostrymi liniami reflektory. W ich miejsce pojawiły się elementy, które nadają nadwoziu łagodniejsze, bardziej zaokrąglone kształty.

Źrodło: MG Motor

Do klasowych rywali nowego, roślejszego MG4 zaliczyć można takich graczy jak między innymi Opel Frontera, Kia Niro oraz Citroen C4. Z poprzedniej wersji modelowej przejęto płytę podłogową, choć pojazd udało się znacząco „odchudzić”, obniżywszy jego masę własną do 1485 kilogramów. Energia służąca do napędzania kół gromadzi się w zestawie akumulatorów trakcyjnych typu LFP o nieustalonej jeszcze pojemności. Wiadomo natomiast, że jednostka napędowa uzyskuje maksymalną moc 163 koni mechanicznych w porównaniu z wartością 170 KM, jaką rozwija model dostępny aktualnie w sprzedaży (49 kWh). Niebawem gamę produktową uzupełnią kolejne konfiguracje. Przypomnijmy, że flagowy wariant z dopiskiem XPower w nazwie osiąga moc aż 435 koni.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, minionego roku zarejestrowano w Polsce łącznie ponad 16,5 tys. nowych osobówek o napędzie elektrycznym. Liderem segmentu została Tesla Model Y, którą wybrało prawie 2,3 tys. klientów. Na tle europejskiej konkurencji nadspodziewanie dobrze wypadło MG4, zająwszy ósme miejsce z dorobkiem czterystu egzemplarzy.

Podziel się ze znajomymi