Volkswagen Golf GTI Edition 50. Najmocniejszy w historii
Jubileuszowa „pięćdziesiątka” to najmocniejszy jak dotąd, produkowany seryjnie Golf GTI. Na jej koncie jest również rekordowy w dorobku marki Volkswagen czas przejazdu północną pętlą toru Nürburgring. Niecierpliwie czekamy na ogłoszenie cen.
Volkswagen Golf GTI Edition 50 otrzymał dwulitrowy silnik spalinowy z turbodoładowaniem. Pierwotnie była to jednostka przeznaczona dla wersji GTI Clubsport. W ramach modyfikacji moc benzyniaka wzrosła z 300 do 325 koni mechanicznych, natomiast moment obrotowy osiąga teraz wartość nawet 420 niutonometrów. Wyższym osiągom towarzyszy rekalibracja adaptacyjnego zawieszenia DCC, blokady mechanizmu różnicowego przedniej osi oraz progresywnego układu kierowniczego.
Jedną z opcji jest pakiet GTI Performance, który obejmuje m.in. sprężyny o większej sztywności, obniżające prześwit samochodu jeszcze o pięć milimetrów (łącznie 20 mm w porównaniu z wersją pierwotną) oraz zapewniające lepsze właściwości jezdne, w tym bardziej bezpośrednie reakcje i mniejsze przechyły nadwozia.
W gamie produktowej Volkswagen przewidział do wyboru pięć kolorów nadwozia, z których dwa można zamówić tylko dla Golfa GTI Edition 50: są to zielony metalik Dark Moss oraz czerwień Tornado. Hot-hatch niemieckiej marki zwraca też uwagę pomalowanym na czarno dachem oraz utrzymanymi w tej samej tonacji obudowami lusterek i końcówkami wydechu. Wersję jubileuszową zdobi ponadto pasek na progach z gradientem kolorów od czerni do czerwieni. Na wyposażenie kokpitu składają się m.in. sportowe fotele z tapicerką mającą wzór kratki, elementy w kolorze Racing Green oraz czerwone pasy bezpieczeństwa.
Centrala w Wolfsburgu nie ujawniła jeszcze cen „pięćdziesiątki”. Wiadomo natomiast, że produkcja nowej serii modelowej wystartuje pod koniec roku, zaś dealerzy zaczną odbierać samochody w pierwszym kwartale 2026, czyli akurat wtedy, gdy przypadają okrągłe urodziny Golfa GTI.