Nowy Opel Astra zaprezentowany w Polsce
Opel pokazał najnowszą generację swojego popularnego kompaktu. Pierwsze egzemplarze nowej Astry pojawią się w salonach na początku 2022 roku.
Stylistyka nowej Astry
Design modelu wyznacza kierunek rozwoju wzornictwa kolejnych osobowych Opli. Centralny element przodu to rozwinięcie motywu Opel Vizor zastosowanego po raz pierwszy w modelu Mokka. Zintegrowano z nim szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, w tym wąskie światła główne IntelliLux LED. Z tyłu, napis Astra został umieszczony pośrodku mocno ściętej pokrywy bagażnika.
Opel Astra 2021 - wnętrze
Wewnątrz auta, w pełni przeszklony cyfrowy kokpit Pure Panel nawiązuje do jednolitej płaszczyzny Opel Vizor. Najważniejsze informacje są wyświetlane na dwóch panoramicznych i ustawionych w poziomej linii ekranach zwróconych ku kierowcy. Fizyczne przyciski zredukowano do minimum, nadając im formę klawiszy. Utrzymana w minimalistycznym stylu deska rozdzielcza zwraca uwagę układem dwóch wyświetlaczy o przekątnej do 10 i 12 cali. Kierowca znaleźć tam może informacje podane w prostej formie graficznej. Najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można jednak zmieniać za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.
Na liście wyposażenia standardowego lub opcjonalnego znajdą się takie udogodnienia jak m.in. system multimedialny z możliwością bezprzewodowego podłączenia smartfona przez Apple CarPlay i Android Auto, fotele mające atest organizacji AGR, skórzaną tapicerkę, wyświetlacz projekcyjny oraz kamerę z widokiem 360 stopni.
Opel Astra - funkcjonalność
Nowa generacja Opla Astry powstała na platformie podłogowej EMP2 koncernu Stellantis, która stanowi też bazę technologiczną m.in. najnowszej wersji Peugeota 308. Kompakt spod znaku błyskawicy ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest zatem tylko o cztery milimetry dłuższy od poprzedniej Astry, lecz sam rozstaw osi zwiększono o 13 milimetrów, do 2675 mm. Bagażnik wersji hatchback ma pojemność 422 litrów i regulowaną podłogę, a po złożeniu tylnych siedzeń jego pojemność rośnie do 1250 litrów.
Napęd nowego Opla Astry
Gama dostępnych wersji napędowych nowej Astry obejmuje benzynowe jednostki 1.2 turbo (110 lub 130 KM) oraz silnik wysokoprężny 1.5 (130 KM). Do tego dochodzą oferowane po raz pierwszy w Astrze wersje hybrydowe PHEV, które w połączeniu z motorem 1.6 zapewniają moc systemową 180 lub 225 koni mechanicznych. Dzięki energii zmagazynowanej w akumulatorze trakcyjnym 12,4 kWh hybryda jest w stanie pokonać „na prądzie” dystans maksymalnie około 60 kilometrów (pomiar WLTP).
Kompaktowy Opel dysponuje kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu. Samochód zaprojektowano z myślą o maksymalnym ograniczeniu poprzecznych przechyłów nadwozia. Astra ma według producenta bardzo skuteczne hamulce oraz wyróżnia się stabilnością zarówno w czasie jazdy na wprost, jak i przy pokonywaniu zakrętów. Sztywność skrętna wzrosła w porównaniu z poprzednią generacją o 14 proc.
Opel Astra - cena
Zaprojektowana w niemieckim centrum Opla w Rüsselsheim i w tym mieście produkowana, Astra nowej generacji będzie oferowana jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi Sports Tourer. W 2023 roku doczekamy się w pełni elektrycznej odmiany Astra‑e. Zamówienia na wersję pięciodrzwiową można składać od października br. W Niemczech bazowa wersja nowej Astry kosztuje od 22 465 euro.
Konkurentami rynkowymi Astry są takie modele jak m.in. Volkswagen Golf, Ford Focus, Kia Ceed oraz Peugeot 308.