Tak wygląda Hyundai Concept Three, czyli nowy Ioniq 3
Koreańczycy zapowiadają rychłe pojawienie się pierwszego kompaktowego samochodu elektrycznego w ofercie submarki Ioniq. Niektóre źródła twierdzą nawet, że Hyundai Concept Three w ostatecznej wersji produkcyjnej zadebiutuje już w przyszłym roku.
Prototypowy Hyundai Concept Three zapowiada model, któremu w wersji seryjnej przyjdzie zmierzyć się z takimi graczami jak chociażby Volkswagen ID.3, Cupra Born, Peugeot E-308 czy reprezentująca barwy tego samego koncernu Kia EV3. Towarzystwo mamy doborowe, zatem „trójka” musi mieć mocną kartę przetargową, by nie dać się konkurencji. Na korzyść bateryjnego Hyundaia przemawia sportowa sylwetka nadwozia, okraszona dodatkami w postaci wybrzuszonych nadkoli, futurystycznej grafiki oświetlenia, ostrych przetłoczeń karoserii czy łukowatej linii dachu. Designerom bardzo zależało na tym, aby maszynie nadać wrażenie zwinności i ciągłego ruchu.
Hyundai Concept Three – wymiary nadwozia:
- długość: 4287 mm
- szerokość: 1940 mm
- wysokość: 1428 mm
- rozstaw osi: 2722 mm
Przy okazji oficjalnej premiery Hyundaia Concept Three padło zapewnienie, że najpóźniej do 2027 roku każdy z modeli marki na rynku europejskim doczeka się zelektryfikowanej wersji napędowej. Tymczasem raport IBRM Samar wskazuje, że do końca sierpnia br. sprzedaż nowych „elektryków” nad Wisłą wzrosła o dziewięćdziesiąt cztery procent, osiągnąwszy skumulowany poziom 21 370 osobówek. Segment bezemisyjnych wtyczkowozów zdominowała Tesla, do której należy prawie dwanaście procent całego tegorocznego parku. Hyundai zajmuje wysokie, trzecie miejsce z dorobkiem 1462 egzemplarzy na koncie.