Omoda 5 Hybrid – jaki silnik?

Nowości
29 Wrz '25
Rafał Żaglewski
Źródło: Omoda

Na scenę wjeżdża pierwszy hybrydowy SUV chińskiej marki Omoda. Klasyczna wersja benzynowa 1.6 T-GDI (147 KM) azjatyckiego producenta kosztuje od 115 500 złotych. Ceny nowego wariantu silnikowego poznamy niebawem.

O nowej wersji modelowej Omoda 5 Hybrid pisaliśmy pod koniec sierpnia, gdy już było wiadomo, że SUV w omawianej konfiguracji trafi do sprzedaży na polskim rynku. Napęd stanowi połączenie silnika benzynowego 1.5 T-GDI piątej generacji o mocy 105 kW, co w przeliczeniu daje wartość 143 koni mechanicznych, z elektryczną jednostką uzyskującą 150 kW (204 KM). Moc systemowa układu wynosi 165 kW (224 KM), zaś moment obrotowy osiąga wartość nawet 295 niutonometrów.

Źródło: Omoda

Jak wynika ponadto z danych technicznych, kierowca liczyć może na dynamiczny sprint 0-100 km/h w 7,9 sekundy oraz realny zasięg na poziomie około tysiąca kilometrów. Zmienną charakterystykę jazdy dostosowaną do warunków drogowych zapewniają tryby Eco i Sport. Ceny nowej hybrydy HEV poznamy niebawem. Dla porównania, Omoda 5 w klasycznej odmianie benzynowej 1.6 T-GDI (147 KM) kosztuje od 115 500 złotych.

Źródło: Omoda

Omoda 5 Hybrid – napęd i osiągi:

Prezentacja 360°

Omoda Omoda 5 SUV Premium

Pokaż prezentację 360°

Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, do końca sierpnia chińscy producenci zarejestrowali nad Wisłą łącznie około 24,5 tys. nowych osobówek. Bezapelacyjnym liderem segmentu jest MG z dorobkiem 8839 dostarczonych aut. Omoda plasuje się na drugim miejscu podium, obsłużywszy 4455 klientów.

Tagi