Omoda 5 Hybrid – jaki silnik?
Na scenę wjeżdża pierwszy hybrydowy SUV chińskiej marki Omoda. Klasyczna wersja benzynowa 1.6 T-GDI (147 KM) azjatyckiego producenta kosztuje od 115 500 złotych. Ceny nowego wariantu silnikowego poznamy niebawem.
O nowej wersji modelowej Omoda 5 Hybrid pisaliśmy pod koniec sierpnia, gdy już było wiadomo, że SUV w omawianej konfiguracji trafi do sprzedaży na polskim rynku. Napęd stanowi połączenie silnika benzynowego 1.5 T-GDI piątej generacji o mocy 105 kW, co w przeliczeniu daje wartość 143 koni mechanicznych, z elektryczną jednostką uzyskującą 150 kW (204 KM). Moc systemowa układu wynosi 165 kW (224 KM), zaś moment obrotowy osiąga wartość nawet 295 niutonometrów.
Jak wynika ponadto z danych technicznych, kierowca liczyć może na dynamiczny sprint 0-100 km/h w 7,9 sekundy oraz realny zasięg na poziomie około tysiąca kilometrów. Zmienną charakterystykę jazdy dostosowaną do warunków drogowych zapewniają tryby Eco i Sport. Ceny nowej hybrydy HEV poznamy niebawem. Dla porównania, Omoda 5 w klasycznej odmianie benzynowej 1.6 T-GDI (147 KM) kosztuje od 115 500 złotych.
Omoda 5 Hybrid – napęd i osiągi:
- silnik 1.5 T-GDI: 105 kW/143 KM
- silnik elektryczny: 150 kW/204 KM
- moc systemowa: 165 kW/224 KM
- maks. moment obrotowy: 295 Nm
- sprint 0-100 km/h: 7,9 sek.
- prędkość maksymalna: 175 km/h

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, do końca sierpnia chińscy producenci zarejestrowali nad Wisłą łącznie około 24,5 tys. nowych osobówek. Bezapelacyjnym liderem segmentu jest MG z dorobkiem 8839 dostarczonych aut. Omoda plasuje się na drugim miejscu podium, obsłużywszy 4455 klientów.