Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1758269668620 3.0.14

Omoda 5 Hybrid – jaki silnik?

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
29 Wrz '25
Omoda 5 Hybrid – jaki silnik?Źródło: Omoda

Na scenę wjeżdża pierwszy hybrydowy SUV chińskiej marki Omoda. Klasyczna wersja benzynowa 1.6 T-GDI (147 KM) azjatyckiego producenta kosztuje od 115 500 złotych. Ceny nowego wariantu silnikowego poznamy niebawem.

O nowej wersji modelowej Omoda 5 Hybrid pisaliśmy pod koniec sierpnia, gdy już było wiadomo, że SUV w omawianej konfiguracji trafi do sprzedaży na polskim rynku. Napęd stanowi połączenie silnika benzynowego 1.5 T-GDI piątej generacji o mocy 105 kW, co w przeliczeniu daje wartość 143 koni mechanicznych, z elektryczną jednostką uzyskującą 150 kW (204 KM). Moc systemowa układu wynosi 165 kW (224 KM), zaś moment obrotowy osiąga wartość nawet 295 niutonometrów.

Źródło: Omoda

Jak wynika ponadto z danych technicznych, kierowca liczyć może na dynamiczny sprint 0-100 km/h w 7,9 sekundy oraz realny zasięg na poziomie około tysiąca kilometrów. Zmienną charakterystykę jazdy dostosowaną do warunków drogowych zapewniają tryby Eco i Sport. Ceny nowej hybrydy HEV poznamy niebawem. Dla porównania, Omoda 5 w klasycznej odmianie benzynowej 1.6 T-GDI (147 KM) kosztuje od 115 500 złotych.

Źródło: Omoda

Omoda 5 Hybrid – napęd i osiągi:

  • silnik 1.5 T-GDI: 105 kW/143 KM
  • silnik elektryczny: 150 kW/204 KM
  • moc systemowa: 165 kW/224 KM
  • maks. moment obrotowy: 295 Nm
  • sprint 0-100 km/h: 7,9 sek.
  • prędkość maksymalna: 175 km/h
Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Tymczasem jak wskazuje raport IBRM Samar, do końca sierpnia chińscy producenci zarejestrowali nad Wisłą łącznie około 24,5 tys. nowych osobówek. Bezapelacyjnym liderem segmentu jest MG z dorobkiem 8839 dostarczonych aut. Omoda plasuje się na drugim miejscu podium, obsłużywszy 4455 klientów.

Podziel się ze znajomymi