Nowe testy zderzeniowe Euro NCAP (kwiecień 2025)
Jak podkreśla organizacja promująca bezpieczeństwo w ruchu drogowym, Chińczycy opracowują i wprowadzają na rynek modele samochodów w błyskawicznym tempie, co nie zmienia faktu, że wielu graczy zza Wielkiego Muru zdobywa maksymalną notę pięciogwiazdkową w testach Euro NCAP.
Spis treści
W trakcie datowanych na kwiecień br. testów zderzeniowych Euro NCAP sprawdzono skuteczność działania aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa, jakie w przypadku zderzenia oferują wymienione poniżej modele osobowe. Wśród „rozbitków” figuruje Polestar 3, czyli pięciomiejscowy SUV z napędem elektrycznym, konkurujący chociażby z Teslą Y. Co znamienne, pojazd uzyskał najwyższy współczynnik ochrony przewożonych dzieci (93%) na przestrzeni dziewięciu lat badań, jakie przeprowadzono pod egidą organizacji Euro NCAP.
Chińską motoryzację reprezentuje w zestawieniu między innymi Jaecoo 7 o napędzie hybrydowym Plug-in. Samochód stylizowany na auto terenowo-rekreacyjne również uzyskał łączną notę pięciogwiazdkową, choć stracił nieco punktów w próbie zderzenia czołowego, gdyż tylna część poduszki kurtynowej zagnieździła się w poszyciu słupka C, co uniemożliwiło jej pełne otwarcie. Wykonana przez Chińczyków ekspertyza wykazała, że jedno z mocowań poduszki powietrznej nie odpowiadało specyfikacji technicznej. Stwierdzony mankament został następnie objęty kontrolą jakości na linii produkcyjnej Jaecoo.
Audi A6 (test Euro NCAP 2024)
standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa
- ocena łączna (gwiazdki): 5
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 78%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 77%
Bliższe informacje dotyczące wyposażenia, cen oraz danych technicznych modelu Audi A6 znaleźć można w linku TUTAJ
BYD Sealion 7 (test Euro NCAP 2025)
standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa
- ocena łączna (gwiazdki): 5
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 93%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 76%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 79%
Bliższe informacje dotyczące wyposażenia, cen oraz danych technicznych modelu BYD Sealion 7 znaleźć można w linku TUTAJ
Cupra Terramar (test Euro NCAP 2025)
standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa
- ocena łączna (gwiazdki): 5
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 82%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 76%
Bliższe informacje dotyczące wyposażenia, cen oraz danych technicznych modelu Cupra Terramar znaleźć można w linku TUTAJ
Geely EX5 (test Euro NCAP 2025)
standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa
- ocena łączna (gwiazdki): 5
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 83%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 83%
Hongqi E-HS9 (test Euro NCAP 2025)
standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa
- ocena łączna (gwiazdki): 5
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 73%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 82%
Jaecoo 7 PHEV (test Euro NCAP 2025)
standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa
- ocena łączna (gwiazdki): 5
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 80%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 80%
Bliższe informacje dotyczące wyposażenia, cen oraz danych technicznych modelu Jaecoo 7 znaleźć można w linku TUTAJ
Polestar 3 (test Euro NCAP 2025)
standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa
- ocena łączna (gwiazdki): 5
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 93%
- ochrona pieszych przy zderzeniu z autem: 79%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 83%