BMW zaprezentowało nową Serię 2 Coupe
Małe dwudrzwiowe coupe powraca w nowej odsłonie.
Po wielu zapowiedziach i oficjalnych zdjęciach promocyjnych, przyszedł czas na premierę zupełnie nowego BMW Serii 2 Coupe. Auto zostało zaprezentowane przez niemieckiego producenta w przeddzień publicznej premiery w Goodwood podczas Festiwalu Prędkości.
Nadwozie nowego 2-drzwiowego coupe zachowało swoje proporcje i wygląda atrakcyjnie, jednak jest nieco większe od poprzednika. Długość całkowita wzrosła o 105 mm do 4537 mm, a sam rozstaw osi jest wydłużony o 51 mm do 2741 mm.
BMW 220i Coupe
Design odbiega od innych modeli, jednak wielu spodoba się brak pionowych nerek z Serii 4. BMW postawiło na minimalnie zmieniony projekt z uproszczeniem atrapy chłodnicy, która teraz ma aktywne klapy do przepływu powietrza. Przedni pas wyróżnia się nowymi światłami i wyraźnymi przetłoczeniami zderzaka.
Seria 2 Coupe nigdy nie była urodziwa z tyłu i podobnie jest z drugą generacją. Światła mają zaadoptowany wzór z serii 4, jednak jest on umieszczony w małym, owalnym kloszu, przez co nie prezentuje się zbyt atrakcyjnie. Sam tylny pas ma wiele wyraźnych przetłoczeń, a klapa bagażnika wyposażona jest w zintegrowany spojler.
By nadać swemu autu więcej sportowego charakteru, zdecydować się można na wariant „M”. Na razie co prawda nie jest jeszcze dostępne M2, ale jego przedsmakiem jest M240i. Otrzymujemy dzięki temu nowy przedni zderzak z wyraźniejszymi przetłoczeniami i trójkątnymi wlotami powietrza na bokach, unikatowe lusterka, a z tyłu również przeprojektowany zderzak z nowymi końcówkami wydechu i delikatnym dyfuzorem, a na klapie znajdziemy mały spojler.
Wnętrze to nowy projekt względem poprzedniej generacji i jest zbliżony do innych modeli w gamie. Stylistyka jest nowoczesna i zgodna z najnowszymi standardami BMW. Producent obiecuje poprawę wykonania i lepsze jakościowo materiały.
W kabinie znajdziemy 8,8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego, który możemy wymienić na nieco większy, 10,25-calowy. Co ciekawe, na pokładzie jest system iDrive 7, mimo niedawnej premiery 8. generacji w BMW iX.
Za kierownicą możemy opcjonalnie mieć 12,3-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnych zegarów, a wyposażenie dodatkowe zawiera m.in. podgrzewaną kierownicę, podświetlenie ambientowe całej kabiny, wyświetlacz przezierny, czy 14-głośnikowy system nagłośnienia od Harman Kardon.
W europejskiej ofercie na początku są dwa silniki benzynowe i jeden silnik wysokoprężny. Ich moc wynosi od 184 KM do 374 KM.
Podstawową jednostką jest 220i, czyli 4-cylindrowy silnik o mocy 184 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zespolony wyłącznie z 8-stopniową skrzynią automatyczną, napędza wyłącznie tylne koła, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 236 km/h.
Silniki diesla reprezentuje jedynie 220d, czyli również rzędowy silnik 4 cylindrowy, jednak z technologią mild hybrid. Generuje on 190 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala na sprint do „setki” w czasie 6,9 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na 237 km/h. Napęd również przekazywany jest wyłącznie na tylną oś za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni automatycznej.
Flagową jednostką napędową jest układ M440i xDrive, zawierający rzędowy silnik 6 cylindrowy, który generuje aż 374 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak nazwa wskazuje napęd przekazywany jest na wszystkie koła, a odpowiada za to również skrzynia Steptronic. Jak na model sygnowany BMW M przystało, osiągi są znacznie lepsze. Czas od 0 do 100 km/h to już tylko 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Nowa generacja Serii 2 Coupe jest sztywniejsza od poprzednika o 12%, co ma się przełożyć na poprawę prowadzania i zwiększenie przyjemności z jazdy. Pod nadwoziem auto zostało wyposażone w specjalne kanały aerodynamiczne, co ma zniwelować unoszenie przedniej osi, na co skarżyli się klienci. W wyposażeniu opcjonalnym znajdziemy dla najbardziej wymagających elektronicznie regulowane zawieszenie sygnowane emblematem „M”.
Ceny nowego BMW Serii 2 Coupe zaczynają się w Polsce od 149 900 zł za wersję 220i i kończą na 249 900 zł w przypadku M240i xDrive. Wersja z silnikiem wysokoprężnym 220d to wydatek 163 900 zł. Auta można już zamawiać u dealerów.