Honda Monkey 125 2022: zabawka dla dorosłych
Kultowy model z lat siedemdziesiątych japońskiego producenta zyskał unowocześnienia na miarę XXI wieku.
Honda Monkey pierwotnie stworzona jako zabawka dla dzieci dla parku rozrywki w Tokio okazała się prawdziwym hitem. Popularność małej „małpki” zaowocowała stworzenie większej przeznaczonej do jazdy drogowej.
Motorynka produkowana od 1963 roku charakteryzowała się chromowanym zbiornikiem paliwa, składaną kierownica i sztywno montowanymi kołami o średnicy 5 cali. Kompaktowość jednośladu przypadła do gustu wielu osób. Pojazd o małych gabarytach i niewielkiej masie był idealny, aby zmieścić go do bagażnika samochodu.
W 2017 roku zakończono produkcję modelu wprowadzając model Monkey 50th Special, aby w 2018 wprowadzić najnowszą jego wersję o największej do tej pory pojemności silnika 125cm3. W 2022 roku wyjedzie na ulice model z jeszcze nowszym silnikiem o pojemności 124 cm3.
Honda Monkey 2022 - silnik „małpki”
Monkey został wyposażony w dwuzaworowy chłodzony powietrzem silnik SOHC o pojemności 124 cm3, maksymalnej mocy 9,4 KM i maksymalnym momencie obrotowym 11 Nm przy 5500 obr./min. Maksymalna prędkość zwinnej „małpki” wynosi 91 km/h. Układ dolotowy oraz kształt airboxa zostały przeprojektowane, ułatwiając przepływ powietrza. Tłumik trzykomorowy został zastąpiony jednokomorowym, a długość rury wydechowej dopasowano do zmian w układzie dolotowym, dzięki czemu zwiększono osiągi.
Podwójne tylne amortyzatory z dwustopniowymi sprężynami i zmodyfikowanymi tłumikami hałasu, poprawiają komfort jazdy po wyboistych nawierzchniach. Pojedyncza przednia tarcza hamulcowa o średnicy 220 mm i tylna tarcza o średnicy 190 mm zapewniają bezpieczne hamowanie, również z systemem ABS. Skrzynia biegów jest teraz 5-biegowa o dłuższych przełożeniach, co zapewnia komfort na dłuższych trasach. Sprzęgło jest ręcznie sterowane jak w pełnowymiarowym motocyklu. Silnik Monkey jest oszczędny, średnie spalanie wynosi zaledwie 1,5l/100km, spełnia również normy emisji spalin Euro 5.
Honda Monkey - Retro „motorynka”
Stylistyka i wymiary pojazdu nawiązują do swoich ponadczasowych poprzedników z lat 70. Rozstaw osi wynosi 1 145 mm, a wysokość siedzenia 775 mm. Przekrój wahacza o owalnym kształcie nawiązuje do motywu zaokrąglonych linii nadwozia Monkey.
Standardowym wyposażeniem modelu 2022 jest stylowy bagażnik wykonany ze stalowych rur. Rama, zbiornik paliwa i wahacz zostały wykończone w tym samym kolorze. Trójwymiarowe logo w postaci historycznego skrzydełka „Honda Classic Wing” umieszczono po obu stronach baku. „Małpka” dostępna będzie w trzech wersjach kolorystycznych: Banana Yellow, Pearl Nebula Red oraz najnowszym w roku modelowym 2022 Pearl Glittering Blue.
Wśród retro stylu nie mogło również zabraknąć nowoczesnej technologii: cyfrowy okrągły zestaw wskaźników LCD zawiera prędkościomierz, licznik kilometrów z dwoma licznikami dziennymi i sześciosegmentowym wskaźnikiem poziomu paliwa. Oświetlenie pojazdu wykonano w technice LED. Kluczyk zapłonu z motywem skrzydełka zawiera funkcję zdalnej komunikacji z pojazdem, dzięki czemu światła motocykla migają po naciśnięciu przycisku, umożliwiając łatwą lokalizację na zatłoczonych parkingach.
Cena Hondy Monkey 125 rocznik modelowy 2022 wynosi 18 200 złotych.
Zmiany modelu Honda Monkey na przestrzeni lat.
Sprawdź nowości Hondy na sezon motocyklowy 2022 - Motocykle Honda 2022