Ioniq 5 jako autonomiczna taksówka
Hyundai Motor Group przedstawia robo-taksówkę, która jest w stanie poruszać się w trybie jazdy autonomicznej poziomu 4, a już za dwa lata ma być gotowa wersja do przewozu pasażerów.
Zaawansowany technologicznie prototyp Ioniqa 5 jest owocem współpracy koncernu Hyundai z amerykańską firmą Motional, która wyposażyła auto w ponad 30 czujników bazujących na pracy kamer, radarów oraz LIDAR-u. Pomysłodawcy przedsięwzięcia zapowiadają, że wersja seryjna wyjedzie na publiczne drogi już za dwa lata, wożąc klientów sieci Lyft w Stanach Zjednoczonych.
Hyundai Ioniq 5 to samochód elektryczny zbudowany na platformie E-GMP. Akumulator trakcyjny, zamontowany między przednią i tylną osią pojazdu, wyróżnia się znacznie większą pojemnością energetyczną niż stosowane dotychczas w samochodach marek należących do Hyundai Motor Group. Zasługa w tym m.in. zwiększonej wydajności chłodzenia, która wynika z nowej, oddzielnej konstrukcji bloku chłodzącego. Dzięki niemu akumulator ma też bardziej kompaktowe rozmiary. Większa o około 10% gęstość energii w porównaniu z akumulatorami stosowanymi we współczesnych samochodach elektrycznych sprawia, że "baterie" są lżejsze, można je zamontować niżej i nie zabierają tak dużo wolnej przestrzeni w kabinie pasażerskiej.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe