KIA EV6 wyceniona w Polsce. Ceny od 179 900 zł
Produkcja rusza w lipcu, a pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów jeszcze w tym roku.
KIA oraz Hyundai od lat produkują samochody elektryczne, które udowadniają, że auto bez problemów może służyć jako samochód do jazdy na co dzień, a także na nieco dłuższe wyjazdy. Modele takie jak Kona Electric, czy e-Niro, potrafią naprawdę wiele i przyciągają do siebie wielu klientów. Teraz Koreańczycy wchodzą na poziom wyżej i modelami EV6 oraz Ioniq 5 planują zawojować rynek samochodów elektrycznych.
Oba te modele charakteryzują się bardzo dobrymi parametrami układów napędowych i systemu akumulatorów. Według producenta modele te będą w stanie przejechać na jednym ładowaniu nawet 500 kilometrów, a z uwagi na możliwość ładowaniu super szybkimi ładowarkami 800 V, czas ładowania energii potrzebnej do przejechania 100 km wynosi zaledwie cztery i pół minuty.
Polski cennik startuje od 179 900 zł
Po kilku tygodniach od premiery, polski oddział Kii opublikował cennik nowego modelu EV6 oraz jego sportowego wariantu GT. Podstawową wersję z baterią 58 kWh, 170-konnym silnikiem i napędem wyłącznie na tylną oś, dostaniemy od 179 900 zł, czyli taniej niż w przypadku technicznie bliźniaczego modelu Ioniq 5. Zasięg w przypadku tej konfiguracji będzie wynosić do 400 kilometrów, a w standardzie otrzymamy kamerę cofania z czujniki parkowania, światła LED, aktywny tempomat oraz 19-calowe felgi.
Wyższy poziom wyposażenia EV6 Plus to koszt 193 900 zł, czyli dodatkowe 14 tysięcy złotych. Wprowadza on dodatki zewnętrzne w kolorze czarnym błyszczącym, przyciemnione szyby, elektrycznie regulowane fotele przednie z pamięcią, czy tapicerkę ze skóry wegańskiej.
Trzeci wariant wyposażenia GT Line zaczyna się od 217 900 zł, co jest o dopłatą kolejnych 24 tysięcy złotych. Jak nazwa wskazuje, model stylistycznie podobny jest do sportowego wariantu GT, poprzez zmienione zderzaki przedni i tylny oraz nakładki na progi. Do tego otrzymujemy adaptacyjne przednie reflektory, sekwencyjne kierunkowskazy, zamszową tapicerkę, wyświetlacz head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości oraz zestaw audio firmy Meridian.
Wszystkie wersje wyposażenia możemy rozszerzyć o większą baterię o pojemności 77,4 kWh i mocniejszy, 228-konny silnik za dopłatą 20-21,5 tysięcy złotych w zależności od wersji, a także o napęd na wszystkie koła i układ napędowy o mocy 325 KM (dodatkowe 17-20 tysięcy).
Wariant z mniejszą baterią o pojemności 58 kWh i z napędem na wszystkie koła nie został jeszcze wyceniony w Polsce.
Wersja
EV6
EV6 Plus
EV6 GT Line
EV6 GT
170 KM 58 kWh RWD
179 900 zł
193 900 zł
217 900 zł
-
228 KM 77,4 kWh RWD
199 900 zł
215 400 zł
237 900 zł
-
325 KM 77,4 kWh AWD
216 900 zł
232 400 zł
254 900 zł
-
585 KM 77,4 kWh AWD
-
-
-
281 900 zł
Na szczycie gamy znajdziemy sportową Kię EV6 GT. Jej cennik rozpoczyna się od 281 900 zł, jednak na pokładzie znajdziemy dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 585 KM, co pozwala na spring od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 3,5 sekundy. Na pokładzie znajdziemy również 21-calowe felgi, regulowane zawieszenie, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, a także kubełkowe fotele.
Pierwsze egzemplarze Kii EV6 mają trafić do klientów pod koniec 2021 roku, a na wariant GT będzie trzeba poczekać kolejne 12 miesięcy.
Wersja
EV6
EV6 GT
Bateria
58 kWh
77,4 kWh
77,4 kWh
Napęd
RWD
AWD
RWD
AWD
AWD
Moc
170 KM
235 KM
228 KM
325 KM
585 KM
Moment
350 Nm
605 Nm
350 Nm
605 Nm
740 Nm
0-100 km/h
-
6,2 s
-
5,2 s
3,5 s