Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Legendarny Opel Manta powraca jako auto elektryczne

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
19 Maj '21
Legendarny Opel Manta powraca jako auto elektryczneŹródło: Opel

Dwudrzwiowe coupe Opla debiutowało ponad 50 lat temu, a dziś jest poszukiwanym klasykiem. Teraz powraca jako pierwszy ElektroMOD Opla.

Manta GSe ElektroMOD łączy klasyczny wygląd z nowoczeną technologią. Auto jest ukłonem w stronę coraz liczniejszej społeczności fanów, którzy przebudowują klasyki w tzw. restomody, wyposażając je w nowoczesne rozwiązania techniczne i stylistykę. Skąd wziął się w nazwie człon ElektroMOD? Electro wskazuje na zasilanie elektryczne pojazdu, MOD oznacza zmiany, czyli techniczne i stylistyczne MODyfikacje, a także MODernizację pod kątem zrównoważonego stylu życia.

Źrodło: Opel

Wnętrze skrywa najnowszą technologię cyfrową Opla. Klasyczne okrągłe wskaźniki przeszły do historii. Zamiast nich kierowca ma przed oczami szeroki Opel Pure Panel, podobnie jak w nowej seryjnej Mokce. Dwa zintegrowane, zwrócone ku kierowcy ekrany o przekątnych 12 i 10 cali wyświetlają ważne informacje dotyczące samochodu, takie jak stan naładowania i zasięg. Za jakość dźwięku odtwarzanego ze źródła podłączonego przez moduł Bluetooth odpowiada wzmacniacz marki Marshall.

Źrodło: Opel

Fotele sportowe z centralną żółtą linią, zaprojektowane pierwotnie do modelu Adam, pod względem komfortu i bocznego podparcia dalece przewyższają siedzenia z oryginalnej Manty. Trzyramienna kierownica Petri została zmodyfikowana. Zachowano styl lat 70., a żółty znacznik na godzinie 12 jest kolejnym sportowym akcentem. Powierzchnie w kokpicie i panele drzwi są teraz matowo szare, co doskonale pasuje do innych neoklasycznych elementów w kolorze żółtym i czarnym. Podsufitka z wysokogatunkowej Alcantary jest dopełnieniem eleganckiego klimatu kabiny.

Źrodło: Opel

Pod maską nowej Manty znalazł się silnik elektryczny o mocy 147 KM. Litera „e” w skrócie GSe tym razem oznacza elektryfikację. To najmocniejszy Opel Manta w fabrycznej wersji. W latach 1974 i 1975 Manta GT/E pierwszej generacji była wyposażona w silnik o mocy 105 KM. Elektryczna Manta rozwija maksymalny moment obrotowy 255 Nm dostępny od chwili ruszenia z miejsca. Kierowca może manualnie zmieniać przełożenia w oryginalnej czterobiegowej skrzyni lub od razu włączyć czwarty bieg, który odpowiada trybowi automatycznemu. Moc jest zawsze przekazywana na tylne koła. Manta pozostaje więc tradycyjnym sportowym autem, ale ze zmodernizowanym i innowacyjnym zespołem napędowym.

Źrodło: Opel

Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 31 kWh, co zapewniać ma (według producenta) średni zasięg około 200 kilometrów. Podobnie jak seryjne modele Opel Corsa e i Opel Mokka e, również Manta GSe może odzyskiwać energię z hamowania i magazynować ją w akumulatorze. Ładowanie w standardowym trybie odbywa się przez pokładową ładowarkę o mocy 9 kW, jedno-lub trójfazowym prądem przemiennym. Naładowanie akumulatora Manty do pełna zajmuje niespełna cztery godziny.

Samochód jest wyposażony w specjalnie zaprojektowane 17 calowe obręcze kół z lekkiego stopu dostarczone przez firmę Ronal, z oponami o rozmiarze 195/40 R17 z przodu oraz 205/40 R17 z tyłu. Tylna klapa jest tłem dla napisu „Manta” wykonanego nową czcionką. Zniknęły chromowane obramowania nadkoli — podobnie jak miało to miejsce w oryginalnych egzemplarzach tuningowanych i przebudowywanych na samochody wyścigowe przez Irmschera i inne firmy. Neonowo żółty lakier z niedawno odświeżonej palety kolorów marki Opel kontrastuje z czernią pokrywy silnika.

Podziel się ze znajomymi