Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Mazda CX-50 nie dla Europejczyków

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
16 Lis '21
Mazda CX-50 nie dla EuropejczykówŹródło: Mazda

CX-50 to najnowszy crossover Mazdy. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, jego premiera w Europie nie jest planowana. Samochód zaprojektowano z myślą o klientach mieszkających w Ameryce Północnej.

Mazdę CX-50, pozycjonowaną powyżej modelu CX-5, będą mogli kupić klienci na rynku amerykańskim. Samochód dzieli płytę podłogową z Mazdą 3 oraz z crossoverem CX-30. Początkowo oferta obejmie dwa silniki benzynowe Skyactiv-G o pojemności 2,5 litra, zaś nieco później pojawią się odmiany dysponujące zelektryfikowanym układem napędowym. Na listę wyposażenia trafią takie udogodnienia jak m.in. napęd na wszystkie koła (i-Activ AWD), selektor trybów jazdy oraz panoramiczny szyberdach.

Jako ciekawostkę dodajmy, że w USA oraz na wybranych rynkach poza Europą zadebiutują ponadto modele o zwiększonej szerokości nadwozia: Mazda CX-70 oraz CX-90.

Mazda CX-50 wejdzie do produkcji w styczniu 2022Źródło: Mazda
Mazda CX-50 wejdzie do produkcji w styczniu 2022

Mazda – nowości w Europie

Jak wynika z zapowiedzi centrali, premiera CX-50 na rynku europejskim nie jest planowana. Pojawią się natomiast Mazda CX-60 oraz Mazda CX-80, dla której przewidziano kabinę pasażerską z układem trzech rzędów siedzeń. Ofertę uzupełni sześciocylindrowy rzędowy silnik o zapłonie samoczynnym (Skyactiv-X) oraz wysokoprężny Skyactiv-D, połączony z 48-woltowym systemem „miękkiej” hybrydy (mHEV).

Mazdę CX-50 produkować będzie fabryka założona do spółki z ToyotąŹródło: Mazda
Mazdę CX-50 produkować będzie fabryka założona do spółki z Toyotą

Kolejną nowością, której spodziewamy się już w pierwszej połowie przyszłego roku, będzie MX-30 w wersji z silnikiem Wankla w roli generatora energii elektrycznej. Silnik Wankla stanowi ważny rozdział w historii Mazdy, jednak po raz ostatni jednostka napędowa z wirującym tłokiem była oferowana w modelu RX-8, wycofanym w 2012 roku. Zwarta budowa silnika oraz jego niewielka masa mogą okazać się dużym atutem w przypadku zaadoptowania do pojazdu o napędzie elektrycznym.

Podziel się ze znajomymi