Nowa Omoda 4 (2026) – crossover zamiast „trójki”
To będzie model bazowy w ofercie produktowej Omody na Starym Kontynencie. Jak twierdzą wiarygodne źródła, podstawowa wersja wyposażeniowa ma kosztować mniej więcej 20 tys. euro, co przy aktualnym kursie dawałoby kwotę poniżej 85 tys. złotych.
O zaprojektowanym z polotem modelu Omoda 3 pisaliśmy na początku czerwca, gdy już było wiadomo, że pojazd trafi do oferty sprzedażowej w Polsce. Tymczasem podczas niedawno zorganizowanej konferencji International User Summit Omoda & Jaecoo ujawniono, że najmniejszy z crossoverów chińskiej marki ostatecznie otrzyma jednak nazwę handlową Omoda 4. Jego stylistykę podkreślają przymrużone oczy reflektorów, szeroka atrapa chłodnicy, kanciaste nadkola oraz wyraźnie linie przetłoczeń karoserii, dzięki którym bryła nadwozia wygląda, jakby wyrzeźbioną ją dzięki godzinom intensywnych ćwiczeń na siłowni.
Minusem mającej sportowy sznyt stylistyki jest m.in. bagażnik o standardowej pojemności około 350 litrów. Nie powinno to jednak zbytnio przeszkadzać kierowcom, którzy będą wykorzystywać auto jako środek transportu do pracy, podczas zakupów czy krótkich wycieczek w wolne dni. Z zapowiedzi centrali wynika, że w zależności od rynku zbytu Omoda 4 będzie dostępna z napędem spalinowym, hybrydowym oraz jako „elektryk”. Niewykluczone, że bazowa konfiguracja otrzyma dostępną już w kompaktowym modelu Omoda 5 jednostkę 1.6 T-GDI (147 KM), która standardowo współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią 7-DCT.
Najpopularniejsze samochody chińskie w Polsce (styczeń-wrzesień 2025):
- MG HS: 5370 egzemplarzy
- Omoda 5: 4261
- Jaecoo 7: 4250
- MG ZS: 3644
- BAIC Beijing 5: 1773
Tymczasem jak wynika z lektury aktualnego raportu IBRM Samar, do końca września chińscy producenci sprzedali nad Wisłą łącznie 28 945 nowych osobówek. Palmę pierwszeństwa w segmencie dzierży brand MG, którego ofertę wybrało już 10 152 klientów. Dla porównania, siostrzane marki Omoda & Jaecoo legitymują się wynikiem na poziomie odpowiednio 5189 oraz 4252 egzemplarzy.

