Nowy Mercedes SL nabiera kształtów
Roadster ze stajni Mercedes-AMG będzie miał kabinę z układem siedzeń 2+2 oraz miękki składany dach. Wysoka sztywność nadwozia nowego SL-a to zasługa wykorzystania architektury kompozytowo-aluminiowej.
Nowy Mercedes-AMG SL oferowany będzie z konfiguracją foteli 2+2 – po raz pierwszy od 1989 roku, czyli od czasów serii R 129. Tylne siedzenia zaprojektowano z myślą o pasażerach o wzroście do 1,50 m. W razie potrzeby drugi rząd foteli służyć może również jako dodatkowe miejsce na bagaż.
Rozpiętość konfiguracji – od komfortowej po sportową – odzwierciedla szeroki wybór tapicerek foteli sportowych lub Performance (opcja dla wszystkich wariantów). Obejmuje on jedno- lub dwukolorową skórę Nappa, skórą Nappa Style z diamentowymi przeszyciami lub sportowe połączenie skóry Nappa z mikrofibrą Dinamica Race i kontrastowymi szwami w kolorze żółtym lub czerwonym.
Deska rozdzielcza została podzielona na górną i dolną sekcję. Uwagę zwracają cztery galwanizowane otwory wentylacyjne, przypominające silniki odrzutowe. Dolna partia kokpitu płynnie łączy się z konsolą środkową. Pomimo symetrii jego design wyraźnie koncentruje się na kierowcy: 12,3-calowy ekran LCD w zestawie wskaźników nie jest wolnostojący, lecz został zintegrowany ze specjalnym daszkiem, który zapobiega refleksom powodowanym przez światło słoneczne.
Co kryje się pod blachą nowego SL-a?
Architektura roadstera składa się z połączenia aluminiowej ramy przestrzennej z konstrukcją samonośną. W porównaniu z poprzednikiem sztywność skrętna konstrukcji nadwozia wzrosła o 18%. Sztywność poprzeczna jest o 50% większa niż w AMG GT Roadsterze, a sztywność wzdłużna – o 40%. Wzrosła też sztywność wstępna połączenia podwozia, co korzystnie wpłynęło na poprawę właściwości jezdnych, prowadzenia i zwinności. Masa surowego nadwozia bez drzwi, maski i pokrywy bagażnika, a także bez dodatkowych elementów montażowych, wynosi około 270 kilogramów.
Cała koncepcja pojazdu jest nastawiona na możliwie najniższe położenie środka ciężkości. Odnosi się to zarówno do dolnych punktów mocowania układu napędowego oraz osi, jak i do jak najniższego rozmieszczenia konstrukcji wpływających na sztywność. Przykładami są tu połączenia pomiędzy przednią i tylną sekcją a kabiną pasażerską, z ich wysoką wytrzymałością na zginanie oraz sztywnością skrętną, realizowane za pomocą możliwie najniżej prowadzonych ścieżek sił.
Na miejsce produkcji nowego SL-a wybrano fabrykę w Bremie, gdzie wytwarzano również poprzednika. Premierowy pokaz roadstera niemieckiej marki odbędzie się jeszcze w tym roku.