Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743462610619 3.0.14

Nowy Mercedes SL nabiera kształtów

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
20 Sie '21 (aktualizacja 2 Lis '21)
Nowy Mercedes SL nabiera kształtówŹródło: Mercedes-AMG

Roadster ze stajni Mercedes-AMG będzie miał kabinę z układem siedzeń 2+2 oraz miękki składany dach. Wysoka sztywność nadwozia nowego SL-a to zasługa wykorzystania architektury kompozytowo-aluminiowej.

Nowy Mercedes-AMG SL oferowany będzie z konfiguracją foteli 2+2 – po raz pierwszy od 1989 roku, czyli od czasów serii R 129. Tylne siedzenia zaprojektowano z myślą o pasażerach o wzroście do 1,50 m. W razie potrzeby drugi rząd foteli służyć może również jako dodatkowe miejsce na bagaż.

Źrodło: Mercedes-AMG

Rozpiętość konfiguracji – od komfortowej po sportową – odzwierciedla szeroki wybór tapicerek foteli sportowych lub Performance (opcja dla wszystkich wariantów). Obejmuje on jedno- lub dwukolorową skórę Nappa, skórą Nappa Style z diamentowymi przeszyciami lub sportowe połączenie skóry Nappa z mikrofibrą Dinamica Race i kontrastowymi szwami w kolorze żółtym lub czerwonym.

Deska rozdzielcza została podzielona na górną i dolną sekcję. Uwagę zwracają cztery galwanizowane otwory wentylacyjne, przypominające silniki odrzutowe. Dolna partia kokpitu płynnie łączy się z konsolą środkową. Pomimo symetrii jego design wyraźnie koncentruje się na kierowcy: 12,3-calowy ekran LCD w zestawie wskaźników nie jest wolnostojący, lecz został zintegrowany ze specjalnym daszkiem, który zapobiega refleksom powodowanym przez światło słoneczne.

Źrodło: Mercedes-AMG

Co kryje się pod blachą nowego SL-a?

Architektura roadstera składa się z połączenia aluminiowej ramy przestrzennej z konstrukcją samonośną. W porównaniu z poprzednikiem sztywność skrętna konstrukcji nadwozia wzrosła o 18%. Sztywność poprzeczna jest o 50% większa niż w AMG GT Roadsterze, a sztywność wzdłużna – o 40%. Wzrosła też sztywność wstępna połączenia podwozia, co korzystnie wpłynęło na poprawę właściwości jezdnych, prowadzenia i zwinności. Masa surowego nadwozia bez drzwi, maski i pokrywy bagażnika, a także bez dodatkowych elementów montażowych, wynosi około 270 kilogramów.

Źrodło: Mercedes-AMG

Cała koncepcja pojazdu jest nastawiona na możliwie najniższe położenie środka ciężkości. Odnosi się to zarówno do dolnych punktów mocowania układu napędowego oraz osi, jak i do jak najniższego rozmieszczenia konstrukcji wpływających na sztywność. Przykładami są tu połączenia pomiędzy przednią i tylną sekcją a kabiną pasażerską, z ich wysoką wytrzymałością na zginanie oraz sztywnością skrętną, realizowane za pomocą możliwie najniżej prowadzonych ścieżek sił.

Na miejsce produkcji nowego SL-a wybrano fabrykę w Bremie, gdzie wytwarzano również poprzednika. Premierowy pokaz roadstera niemieckiej marki odbędzie się jeszcze w tym roku.

Podziel się ze znajomymi