Nowy Mercedes Klasy S w wersji opancerzonej
Mercedes S 680 Guard 4Matic powstał jako opancerzony wariant nowej "eski". Ta limuzyna z napędem na cztery koła spełnia najwyższe wymagania w zakresie testów balistycznych dla pojazdów cywilnych, a ponadto wykazuje wysoką odporność na ładunki wybuchowe.
Wyposażenie zaprojektowane dla Klasy S Guard obejmuje m.in. system gaśniczy z funkcją automatycznego wyzwalania oraz awaryjny dostęp świeżego powietrza, który chroni pasażerów przed dymem lub drażniącymi gazami i dostarcza im świeże powietrze. Standardowa specyfikacja obejmuje ogumienie typu run-flat Michelin PAX, które pozwala opuścić strefę zagrożenia nawet po uszkodzeniu i oddalić się na odległość 30 kilometrów.
Nowa Klasa S Guard spełnia wymagania najwyższej klasy ochrony pojazdów cywilnych – VR10 – według standardu VPAM BRV w wersji trzeciej (pojazdy kuloodporne). W ramach tego testu nadwozie i okna muszą wytrzymać ostrzał z karabinu szturmowego zasilanego amunicją przeciwpancerną.
Ochrona przed atakami przy użyciu materiałów wybuchowych jest udokumentowana przez zgodność z najnowszą wersją normy VPAM ERV (pojazdy odporne na wybuchy). S 680 Guard 4Matic był nie tylko pierwszym pojazdem, który przeszedł badania, ale osiągnął też najwyższe noty we wszystkich trzech testach (dachu, podłogi i boku).
Widlasta "dwunastka" i napęd na wszystkie koła
Opancerzoną wersję limuzyny niemieckiej marki napędza jednostka V12 biturbo (symbol M279), która rozwija moc 612 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 830 Nm i jest dostępny od 2000 obr./min. Najważniejsze cechy silnika to w całości aluminiowa skrzynia korbowa, jednoczęściowy napęd łańcuchowy, kuty wał korbowy wykonany z wysokiej jakości hartowanej i odpuszczanej stali, kute tłoki oraz wieloiskrowy układ zapłonowy z dwunastoma podwójnymi cewkami.
Po raz pierwszy z 12-cylindrowym motorem połączono napęd na cztery koła. Standardowy rozkład momentu obrotowego wynosi 31% na oś przednią i 69% na tylną. Ze względu na wagę pojazdu jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 190 km/h.
Model S 680 Guard 4Matic zostanie zaprezentowany podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych IAA 2021 w Monachium. Co warto podkreślić, niemiecka firma może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w budowaniu pojazdów opancerzonych. Historia zaczęła się wraz z modelem Nürburg 460 z 1928 roku, kiedy to Daimler-Benz wprowadził fabrycznie produkowane limuzyny ze specjalnymi rozwiązaniami chroniącymi pasażerów przed ostrzałem i materiałami wybuchowymi. Koncern opracował warianty opancerzone również w przypadku kolejnych luksusowych pojazdów, takich jak 770 „Grand Mercedes” i model 500. Japoński cesarz Hirohito wybrał opancerzoną wersję „Grand Mercedesa” jako pojazd na swój własny użytek. Auto dostarczono w 1935 r.
Za przykładem cesarza Hirohito swoje bezpieczeństwo opancerzonym Mercedesom powierzyło wielu polityków i głów państw. Od 1965 r. producent oferował szereg modeli opancerzonych – oprócz limuzyny 600 były to m.in. wersje V8 Klasy S z lat 70. i 80.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe