Dacia oficjalnie zaprezentowała nowe logo
Tym samym rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii.
Zaprezentowany w styczniu koncepcyjny model Dacia Bigster stanowi zapowiedź nowej generacji Dustera i znacząco wyróżnia się stylistyką od bieżących aut rumuńskiego producenta. Nadwozie konceptu jest bardziej odważne i nowoczesne, ma wiele wyraźnych przetłoczeń, a linie są prostsze i kanciaste.
Jednak design to nie jedyne, czym Bigster się wyróżniał. Ku zaskoczeniu wszystkich, auto nie miało bieżącego logo producenta, które zastąpione zostało jedynie scalonymi ze sobą literami DC, będącymi integralną częścią przedniego pasa. Na wykończeniu progów i klapie bagażnika znalazła się natomiast przeliterowana nazwa marki, jednak w nowym stylu, z wykorzystaniem geometrycznych kształtów i uproszczonych liter.
Ówcześnie nie było wiadomo, czy producent zmienia swój emblemat, czy to jedynie jego wariacja stworzona na potrzeby modelu koncepcyjnego. Teraz, po pół roku od tamtej premiery, rumuński producent zdecydował się oficjalnie wprowadzić nowy logotyp, a także nieco odmienić wizerunek budżetowej marki.
Nowe oznakowanie Dacii zostało już wprowadzone w mediach społecznościowych – na białym tle i w kolorze zielonym. Pierwsze punkty dealerskie otrzymają nowe oznakowanie na początku 2022 roku, a na samochodach zobaczymy je dopiero w drugiej połowie 2022 roku.