Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1747749936864 3.0.14

Porsche 911 teraz też w wersji GTS

Nowości
Zdjęcie autora - Michał ŚniadekMichał Śniadek
23 Cze '21
Porsche 911 teraz też w wersji GTSŹródło: Porsche

Wariant GTS debiutuje w nadwoziach Coupé, Cabriolet i Targa.

Trudno jest znaleźć większą rodzinę modeli niż oferta Porsche 911. Osoby nieobeznane z nazewnictwem niemieckiego producenta mogą się zgubić w jego katalogu. Poprzednia generacja była oferowana w aż 24 wersjach i każda z nich miała inną nazwę.

Najnowsza, ósma generacja 911 powoli zbliża się do tej liczby, gdyż kilka dni temu zadebiutowało nowe GT3 Touring, a dziś na rynek wjeżdża odmiana GTS. Nowy model będzie oferowany w trzech nadwoziach, przy czym Coupé i Cabriolet będą oferowane z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła, a Targa będzie dostępna wyłącznie z napędem na obie osie.

Źródło: Porsche

Podobnie jak w poprzedniej generacji i w innych modelach w tej odmianie, nowe 911 GTS będzie w ciemnej kolorystyce zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Z przodu znajdziemy przyciemnione reflektory, nowy zderzak z czarnym wykończeniem wlotów powietrza i delikatny czarny splitter. Szyby mają czarne obramowanie, a z tyłu jest zderzak z podwójnym układem wydechowym. Nie zabrakło również dodatkowego oznakowania "GTS" na drzwiach oraz z tyłu.

Źródłem napędu nowego Porsche 911 GTS jest 3-litrowy silnik typu bokser o mocy 480 KM i 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli jest to 30 KM i 20 Nm więcej niż w poprzedniej generacji oraz 30 KM i 50 Nm więcej niż w wersjach "S". Do wyboru będzie 8-stopniowa skrzynia PDK lub 7-stopniowa skrzynia manualna.

Źródło: Porsche

Porsche ujawniło jedynie osiągi wariantu 4 GTS Coupé. Auto będzie potrzebować zaledwie 3,3 sekundy, by przyspieszyć do pierwszych 100 km/h, co jest o 0,3 s szybciej niż w poprzedniej generacji, a także 0,1 s szybciej niż Carrara 4S Coupé z pakietem Sport Chrono.

Wrażenia z jazdy zwiększy jeszcze pakiet Lightweight Design, który dzięki zastosowaniu foteli z włókna węglowego, lekkich szyb bocznych oraz usunięciu tylnej kanapy pozwoli obniżyć masę pojazdu o 25 kilogramów.

Polski cennik nowego Porsche 911 GTS powinien pojawić się jeszcze dziś. Pierwsze egzemplarze mają trafić do klientów już w listopadzie bieżącego roku.

Porsche 911 Carrera GTS

Porsche 911 Targa GTS

Podziel się ze znajomymi