Retrofity Philips LED legalne w Niemczech
Niemcy, jako pierwszy kraj w Europie, dopuściły retrofity LED Philipsa do użytku na drogach publicznych. Posiadacze 29 modeli samochodów osobowych mogą już na nie zamienić dotychczas stosowane żarówki halogenowe H7.
Historia żarówek halogenowych, wprowadzonych do seryjnej produkcji w latach 60. XX wieku, zdaje się dobiegać końca. Ich miejsce w używanych obecnie samochodach mogą zająć nowoczesne retrofity LED, w których żarnik w szklanej bańce zastąpiono wydajnymi diodami. Pozostawienie identycznego mocowania pozwala na montaż retrofitów w gnieździe fabrycznego reflektora samochodu.
Pierwszą generację retrofitów X-treme Ultinon LED Philips zaprezentował w 2017 roku. Od tego czasu rozpoczęto proces badań dopuszczający je do ruchu na drogach publicznych. Jako pierwszy, w lipcu 2020 roku, pozytywną ocenę wydał Korea Automobile Testing & Research Institute. Podobną procedurę zakończył właśnie Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) we współpracy z TÜV Rheinland. Certyfikat dopuszcza montaż najnowszych retrofitów Philips Ultinon Pro6000 H7 LED w 29 modelach samochodów. Podstawowym warunkiem jest zarejestrowanie auta na terenie Niemiec i samodzielne wydrukowanie certyfikatu, którego przedstawienia może wymagać policja podczas kontroli drogowej.
Jak mówi Wioletta Pasionek, menedżer ds. marketingu na Europę Środkową z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego Philipsa, świat zbliża się do technicznej bariery rozwoju żarówek halogenowych, potrzebne jest więc nowe rozwiązanie. - Włożenie diod LED do użytkowanych już reflektorów samochodu jest na tyle nowatorską propozycją, że wymaga przejścia skomplikowanego procesu badawczego i prawnego. Efekty już są, liczymy, że po pierwszych dopuszczeniach na drogi publiczne w Korei i Niemczech wkrótce dołączą kolejne kraje - komentuje Wioletta Pasionek.