Nowy SPEED TWIN 2021: nowoczesna ikona sportowego klasyka
Największy brytyjski producent motocykli Triumph zaprezentował zaaktualizowany model roadstera Speed Twin.
Geneza powstania Speed Twin-a sięga 1938 r. Model ten był pierwszym na świecie motocyklem z dwucylindrowym, rzędowym silnikiem. Świetne osiągi oraz znakomite prowadzenie szybko zjednały mu liczne grono odbiorców. Sukces Speed Twin-a sprawił, że Triumph stał się światową marką, nakreślającą standardy dla innych firm motocyklowych.
Po latach nieobecności model powrócił w 2018 roku, po raz kolejny zdobywając liczne nagrody i uznanie klientów. Dziś doczekaliśmy się jego najnowszej wersji.
Stylistyka
Speed Twin to połączenie klasyki z nowoczesnością. Roadster zyskał żywe malowanie oraz najlepszej jakości wykończenie. Charakterystyczny dla motocykli w stylu retro duży reflektor, wykonany został w technologii LED. Dotyczy to również oświetlenia z tyłu pojazdu.
Podwójne zegary z obrotomierzem i prędkościomierzem mają aluminiowe wykończenie. Nowoczesnego wyglądu dodają motocyklowi wielofunkcyjne wskaźniki LCD wyświetlające wszystkie niezbędne dla użytkownika informacje. Wyprostowana pozycja za kierownicą pozwala cieszyć się zarówno komfortem jak i dynamiką jazdy.
Silnik
Dwucylindrowy silnik Bonneville o pojemności 1200cm3, mocy 100KM i momencie obrotowym 112Nm, charakteryzuje się wyższą wydajnością oraz niższą emisją spalin w porównaniu do poprzednika. Aktualizacja silnika zapewniła spełnienie normy emisji spalin Euro 5, a także zwiększenie mocy o 3 KM. Dostępne są trzy tryby jazdy: Road, Rain i Off-road z możliwością ustawienia trakcji dla każdej z opcji.
Wydajność hamowania została poprawiona dzięki 4- tłokowym, radialnym, przednim zaciskom hamulcowym i podwójnym tarczom marki Brembo. Przyczepność zapewniają montowane w standardzie opony Metzeler Racetec RR wraz z lekkimi, aluminiowymi 12 ramiennymi, 17 calowymi felgami.
Podwójne, sportowe tłumiki ze szczotkowanej stali nierdzewnej z megafonami, pozwoliły wzmocnić charakterystyczny ryk silnika Speed Twin-a.
Według producenta, podobnie jak w przypadku wszystkich modeli z gamy Modern Classic firmy Triumph, koszt utrzymania Speed Twin-a pozostaje na niskim poziomie dzięki wydłużonemu okresowi między przeglądami, wynoszącemu 16 000 kilometrów lub 12 miesięcy.