Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Audi Driving Days 2022 – sportowa przygoda na torze

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
20 Cze '22 (aktualizacja 21 Cze '22)
Audi Driving Days 2022 – sportowa przygoda na torzeŹródło: IBRM Samar

Nie co dzień jest okazja sprawdzenia różnych modeli na torze, tym większą przyjemnością był udział w Audi Driving Days 2022 w DriveLand Polska.

Tor DriveLand Polska mieszczący się pod Mszczonowem to magiczne miejsce, jakie udało się stworzyć Tomkowi Kucharowi. Fanom motoryzacji nie trzeba przedstawiać tego kierowcy rajdowego i wielokrotnego mistrza Polski w motorsporcie. Imprezę otworzył Michał Bowsza, dyrektor marki Audi na Polskę.

od lewej: Michał Bowsza, dyektor Audi i Tomasz Kuchar, kierowca rajdowyŹrodło: IBRM Samar
od lewej: Michał Bowsza, dyektor Audi i Tomasz Kuchar, kierowca rajdowy

Audi RS3 – silnik, moc, cena

Bohaterem tegorocznej edycji Audi Driving Days było najnowsze Audi RS3. Sportowe wydanie popularnej, kompaktowej „A-trójki” wyposażone zostało w silnik benzynowy 2.5 TFSI rozwijający moc 400 KM i 500 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Od zera do setki ta kompaktowej wielkości bestia przyspiesza w 3,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna auta wynosi 250 km/h. Audi RS dysponuje oczywiście napędem quattro, czyli na obie osie. Wszelkie informacje na temat wymiarów, wersji oraz cen Audi RS3 znajdują się w AutoKatalog.pl

Audi RS3 od 0 do 100 km/h przyspeisza w 3,8 sekundyŹrodło: IBRM Samar
Audi RS3 od 0 do 100 km/h przyspeisza w 3,8 sekundy

Audi e-tron S – zasięg, moc, cena

Ciekawym doświadczeniem była możliwość przetestowania w pełni elektrycznego SUV-a Audi e-tron w wersji S. Moc tego elektryka wynosi 503 KM, zaś maksymalny moment obrotowy aż 973 Nm. Pojemność baterii brutto to 95 kWh, zaś średnie zużycie energii elektrycznej na 100 km według producenta wynosi 28,2 kWh. Audi e-tron S od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,5 sekundy, zaś maksymalną prędkość elektronicznie ograniczono do 210 km/h. Auto waży prawie 2,7 tony i jest SUV-em, więc wchodzenie nim w ciasne zakręty, kieszenie i wykonywanie slalomów między pachołkami było prawdziwym wyzwaniem. Konfigurator Audi e-tron S znaleźć można w naszej aplikacji AutoKatalog.pl.

Audi S8 oraz elektryczne Audi e-tron S świetnie radziły sobie na torzeŹrodło: IBRM Samar
Audi S8 oraz elektryczne Audi e-tron S świetnie radziły sobie na torze

Audi S8 – silnik, moc, cena

Prawdziwą wisienką na torcie była jednak możliwość sprawdzenia w warunkach torowych superlimuzyny z czterema kółkami na masce, czyli Audi S8. Ten ponad pięciometrowy kolos, będący mocniejszą wersją luksusowego Audi A8, zaskakująco zwinnie radził sobie z niespodziankami, jakie na torze przygotował zespół Tomka Kuchara. Zastosowany w Audi S8 silnik 4.0 TFSI, to widlasta ósemka o mocy 571 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyposażone w napęd quattro Audi S8 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna - 250 km/h. Cena takiego pojazdu, to minimum 630 tys. zł - sprawdź konfigurator.

Audi RS dostępne jest z nadwoziem hatchback oraz sedanŹrodło: IBRM Samar
Audi RS dostępne jest z nadwoziem hatchback oraz sedan

Audi Driving Days 2022 – podsumowanie

Podczas jazd po torze każdy uczestnik imprezy miał okazję wykonać przejazd próbny dla zapoznania się z autem i trasą, a następnie dwa przejazdy, których czas był mierzony. Ponieważ przede wszystkim liczyło się bezpieczeństwo, a także dobra zabawa oraz przygoda, wyników rywalizacji nie podajemy. Wszyscy wygrali.

Podziel się ze znajomymi