Fenomen Dacii w Niemczech
Reaktywowana pod skrzydłami Renault marka Dacia miała początkowo walczyć o klientów na rynkach rozwijających się, oferując nieźle wyposażone auta w atrakcyjnej cenie. Okazało się jednak, że rumuński producent poradzi sobie też w krajach zachodnich.
Jak wynika z danych KBA, na które powołuje się znany tygodnik motoryzacyjny Auto Bild, w pierwszym półroczu niemiecki rynek nowych samochodów osobowych zanotował spadek wolumenu o 11%. Na tym tle bardzo korzystanie wypada Dacia, która może pochwalić się wzrostem sprzedaży aż o 45%. Udział rynkowy marki z Grupy Renault zwiększył się z 1,2% do 2%. Jeszcze lepszy rezultat Dacia wypracowała w czerwcu, zapewniwszy sobie udział na poziomie 2,5%.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Najnowszym modelem w ofercie marki jest elektryczna Dacia Spring, która kosztuje w Niemczech od 22 550 euro (minus 9000 euro w formie premii ekologicznej). Na polskim rynku „elektryk” stylizowany na crossovera występuje w dwóch wersjach wyposażenia z cenami od 91 400 złotych. Lista wyposażenia standardowego obejmuje takie udogodnienia jak m.in. radio cyfrowe DAB, wejście USB-A, funkcję Bluetooth, tapicerkę łączoną ze skórą ekologiczną oraz klimatyzację manualną i ogranicznik prędkości. Bliższe informacje dotyczące oferty zawiera konfigurator Dacia Spring.