Duża akcja serwisowa motocykli Hondy
W wybranych jednośladach japońskiej marki może dojść do resetu modułu PGM-FI, przez co nie da się wykluczyć nagłego odcięcia wtrysku paliwa oraz zatrzymania pracy silnika.
Opisany problem dotyczy następujących modeli Hondy wyprodukowanych w Japonii:
- GL1800DA – produkcja: od 04.12.2020 do 27.04.2022
- GL1800BD – produkcja: od 02.12.2020 do 08.06.2022
- CBR1000ST – produkcja: od 26.12.2019 do 10.06.2022
- CBR1000SP – produkcja: od 09.12.2019 do 12.07.2022
- NT1100D – produkcja: od 27.09.2021 do 14.06.2022
- CRF1100A/D – produkcja: od 09.09.2019 do 25.04.2022
- CRF1100D2/D4 – produkcja: od 20.08.2019 do 31.05.2022
- CRF1100A2/A4 – produkcja: od 20.08.2019 do 08.07.2021
Według informacji przekazanej Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów, na polskim rynku wytypowano do sprawdzenia 1187 motocykli Hondy. Przedstawicielstwo marki powiadomi klientów o zaistniałej sytuacji i zamiarze wykonania stosownych czynności przez pracowników autoryzowanej sieci serwisowej (oględziny pojazdu oraz wgranie nowego oprogramowania do komputera PGM-FI).
Tymczasem jak wynika z raportu IBRM Samar, od początku bieżącego roku zarejestrowano na polskim rynku łącznie 28 276 nowych jednośladów, co stanowi wzrost o 10,4% względem analogicznego okresu 2021 roku.