Elektryczny mikrus Nissana i Mitsubishi
Latem na rynek japoński wejdzie nowy mini-samochód z napędem elektrycznym. Nissan Sakura, bo o nim mowa, jest bardzo poręczny podczas jazdy w mieście, o czym świadczy chociażby fakt, że promień zawracania autem to zaledwie 4,8 metra.
Nissan Sakura mierzy na długość 3395 milimetrów, 1475 mm szerokości oraz 1655 mm wysokości, natomiast odległość między osiami sięga 2495 mm. W zależności od wersji modelowej i zakresu wyposażenia autko waży między 1070 a 1080 kilogramów. Na pokładzie zamontowano trakcyjne akumulatory litowo-jonowe o pojemności 20 kWh. Jednostka napędowa rozwija moc rzędu 47 kW (64 KM) oraz do 195 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Najszybciej jechać można z prędkością 130 km/h, realny zasięg dochodzi do 180 kilometrów.
Warto podkreślić, że Sakura to kolejny nissanowski „elektryk” w wersji osobowej, wchodzący do masowej produkcji. Uzupełni ofertę japońskiego koncernu obok takich modeli jak Nissan LEAF oraz Nissan Ariya. Na chwilę obecną nie wiemy nic o ewentualnych planach rozpoczęcia sprzedaży Sakury również na rynku europejskim.
Aktualizacja: Równolegle z Nissanem na rynek japoński wejdzie model Mitsubishi eK X EV. Oba samochody mają identyczny napęd, akumulatory oraz dane techniczne. Mitsubishi eK X EV ma za zadanie wypełnić lukę, która powstała po zakończeniu produkcji Mitsubishi i-MiEV.