Kolejna Dacia Duster już bez diesla
Według ustaleń prasy branżowej, aktualna generacja rumuńskiego SUV-a jest ostatnią, którą Dacia oferuje w konfiguracji z silnikiem wysokoprężnym. Następca Dustera otrzyma zapewne tylko wersję benzynową, hybrydową oraz zasilaną LPG.
Decyzja dotycząca dalszych losów Dacii Duster ma oczywiście związek z planami wprowadzenia zaostrzonych norm emisyjnych Euro 7 na Starym Kontynencie. W swoim obecnym wcieleniu SUV z Grupy Renault produkowany jest m.in. z czterocylindrową jednostką Blue dCi 115 o pojemności 1461 centymetrów sześciennych. Z napędem na przednią oś, a także w konfiguracji czteronapędowej turbodiesel rozwija moment obrotowy rzędu 260 Nm przy 1750 o/m. Według danych fabrycznych, średnie zużycie paliwa wynosi odpowiednio od około 4,8 lub 5,3 l/100 km.
W prasie motoryzacyjnej krążą na temat nowego Dustera różne plotki. Na stan obecny potwierdzona jest tylko informacja, że model trzeciej generacji zadebiutuje w 2024 roku. Aktualnie rumuński producent z Grupy Renault jest w trakcie wprowadzania na rynek Dacii Jogger. Spółka wiele obiecuje sobie po tym zupełnie nowym modelu, a w planach jest podobno przygotowanie m.in. wersji użytkowej. W 2023 roku klienci będą mogli natomiast kupić hybrydowy wariant Dacia Jogger E-Tech.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Aktualny ranking najpopularniejszych modeli segmentu C-SUV w Polsce i w Europie znaleźć można TUTAJ