Honda Civic XI Sport 2022 – ile sportu w hybrydzie ?
Średnia ocena7.7
7.7Śr. ocena
Mało który model może się pochwalić tak długą obecnością na rynku, jak Honda Civic. Do salonów dealerskich właśnie trafiła XI generacja popularnego kompaktu.
Pierwsza Honda Civic weszła do produkcji w 1972 roku i była następczynią modeli N360/N600. Kolejne generacje Civika wytwarzano w latach: 1979-1983 (II), 1983-1987 (III), 1987-1991 (IV), 1991-1995 (V), 1995-2001 (VI), 2001-2005 (VII), 2006-2011 (VIII), 2012-2017 (IX) i w latach 2017-2021 (X). W 2022 roku w Europie pojawił się Civic XI, który w USA zadebiutował rok wcześniej. Teraz najnowsza Honda Civic pojawiła się w polskich salonach marki, w wersjach Elegance, Sport i topowej Advance. Nowy Civic oferowany jest wyłącznie z nadwoziem typu pięciodrzwiowy hatchback.
Honda Civic XI 2022 – silnik, moc
Najnowsza Honda Civic oferowana jest wyłącznie z jednym napędem. Jest to hybryda o nazwie i-MMD, składająca się z silnika benzynowego o pojemności dwóch litrów oraz umieszczonej z przodu jednostki elektrycznej. Łączna moc systemowa wynosi 184 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 315 Nm.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Honda Civic XI 2022 – wymiary, funkcjonalność
Długość Hondy Civic XI wynosi 4551 mm, szerokość 1802 mm, wysokość 1408 mm, a rozstaw osi mierzy 2734 mm. Bagażnik pomieści 415 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa powiększa się do 1225 litrów.
Honda Civic XI 2022 – cena
Ceny nowego Civika zaczynają się od 144 400 zł, za bazową wersję Elegance. Odmiana Sport wyceniona została na 150 400 zł, zaś topowy Civic Advance kosztuje 164 400 zł.
Honda Civic XI 2022 – wrażenia z jazdy
Jako, że mieliśmy już okazję pojeździć hybrydową Hondą HR-V e:HEV, zaskoczenia w najnowszym Civiku nie ma. Jest to bardzo przyzwoicie zaprojektowany i wykonany japoński kompakt. Inżynierowie Hondy zdecydowali się jeden typ napędu, któremu nieco bliżej do elektrycznego niż hybrydy, gdyż silnik benzynowy jest tutaj jedynie generatorem prądu.
Prędkość maksymalna Civika Sport została ograniczona do 180 km/h, zaś od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 7,9 sekundy. To dość przeciętne wyniki. Średnie zużycie paliwa według WLTP wynosi 5 l 100 km, zaś nasze obserwacje wskazują na wynik bliższy 6 l/100 km. Ogólnie nie ma się do czego przyczepić. Z drugiej strony trudno też wpaść zachwyt, a wrażenie jest raczej takie, że Civika po prostu zaktualizowano.
Honda Civic XI 2022 – podsumowanie
Przed nowym Civikiem stoi poważne zadanie walki o zainteresowanie klientów Hondy. Dane IBRM Samar wskazują, że w 2021 roku w okresie od stycznia do końca sierpnia udział modelu Civic w całej sprzedaży marki wynosił 38,40 proc., zaś w analogicznym okresie br. już tylko 1,16 proc. Skorzystały na tym modele HR-V i CR-V, których sprzedaż mocno poszła w górę. Civic, to jednak auto kompaktowe, rywalizujące m.in. z Toyotą Corollą, Kią Ceed, Hyundaiem i30, Volkswagenem Golfem, Fordem Focusem, Oplem Astrą czy Peugeotem 308. Civic X generacji nie był jeszcze taki stary, gdyż do produkcji wszedł w 2017 roku. Jak jednak widać, także zagorzali fani marki Honda w większości przesiedli się do modnych od lat SUV-ów.
Konfigurator nowej Hondy Civic XI znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek