BMW R 18 Magnifica – ręcznie zbudowany unikat
Podczas ekskluzywnego pokazu w Monako BMW Motorrad zaprezentował najnowszy, zbudowany od podstaw, motocykl typu custom – BMW R 18 autorstwa Radikal Chopper.
Po wielu latach producenci oraz mniejsze firmy motoryzacyjne wracają do budowania samochodów i motocykli od podstaw. W świecie czterech kółek zjawisko to nazwane jest coachbiuldingiem. W branży motocyklowej tego typu maszyny to „customy”. Słowo zaczerpnięte z języka angielskiego, w wolnym tłumaczeniu oznacza jednoślad tworzony od podstaw, według własnego projektu.
Pomysł zbudowania niestandardowego motocykla opartego na BMW R 18 powstał dzięki Raffaello Polchi, właścicielowi Officine Riunite Milanesi. Jednak wykonawcą był zdobywca nagrody MBE Award 2020 Andrei Radaelli z Radikal Chopper.
Motocykl BMW R 18 Magnifica został zaprojektowany od podstaw i niemal cały zbudowany ręcznie. Wyjątkiem są felgi, które zostały obrobione przez maszyny według projektu Radikal Chopper. W Magnifici użyto szlachetnego drewna, które jest nawiązaniem do starych samochodów BMW z lat 40, w których kierownica była z drewna.
Tył motocykla wykończono mahoniowym drewnem, zaś centralna część to polerowana stal nierdzewna. Widelce przypominają maszyny typu vintage, jednak ich nachylenie pozostało niezmienione wobec bazowej wersji, podobnie jak wymiary maszyny, opony oraz układ elektryczny jednośladu. Pod estetyką retro kryje się nowoczesny technologicznie motocykl, lżejszy o około 100 kg od oryginału (345 kg) - waga BMW R 18 Magnifica to około 250-260 kg.
Sprawdź również: