Nowe BMW Serii 7 (2022) – cena
Wczesną wiosną przyszłego roku trafią w ręce klientów nowe wersje silnikowe z gamy prestiżowej limuzyny marki BMW: 740d xDrive, 750e xDrive oraz M760e xDrive. Samochody można już od kilku tygodni zamawiać u polskich dealerów. Oto ceny poszczególnych wariantów.
O modelu BMW Serii 7 nowej generacji (kod fabryczny G70) pisaliśmy już na łamach naszego bloga kilkakrotnie. Przypomnijmy tylko pokrótce, że nowość spod znaku szachownicy najpierw weszła do oferty jako w pełni elektryczny wariant noszący oznaczenie BMW i7. Co do stylistyki przedniego pasa, zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że dzięki dużym elementom grilla i dwuczęściowym reflektorom samochód prezentuje się oryginalnie i emanuje siłą. Nie brakuje jednak i tych, którzy zastosowane rozwiązania stylistyczne uznają za kontrowersyjne.
Nie ulega jednak wątpliwości, że pod względem technologicznym nowe BMW Serii 7 to majstersztyk. Na liście wyposażenia figuruje chociażby wysuwany z podsufitki monitor o przekątnej 31 cali, formacie 32:9 i rozdzielczości 8K. Deska rozdzielcza utrzymana jest w minimalistycznym stylu, oferując układ dwóch lekko zakrzywionych ekranów systemu informacyjno-rozrywkowego, podobnie jak we flagowym crossoverze BMW iX.
Nowe BMW Serii 7 (2022) – cena od 525 000 złotych
Jak wspomniano na wstępie, „siódemka” dostępna była początkowo wyłącznie w elektrycznej wersji BMW i7. Omawiany wariant noszący oznaczenie BMW i7 xDrive60 dysponuje układem dwóch silników o mocy systemowej 544 KM oraz do 745 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie 0-100 km/h zabiera kierowcy około 4,7 sekundy, natomiast prędkość maksymalna sięga 240 km/h.
Niedawno oferta marki BMW powiększyła się o kolejne wersje silnikowe. Chodzi o warianty: 740d xDrive, 750e xDrive oraz M760e xDrive. Dwa ostatnie to hybrydy typu Plug-in z możliwością ładowania baterii prądem pochodzącym z zewnętrznego źródła zasilania (PHEV). Dane techniczne oraz ceny zebraliśmy w poniższym zestawieniu.
BMW 740d xDrive
- moc systemowa: 299 KM
- systemowy moment obrotowy: 670 Nm
- przyspieszenie 0-100 km/h: 5,8 sekundy
- prędkość maksymalna: 250 km/h
- cena od: 525 000 złotych
BMW 750e xDrive
- moc systemowa: 489 KM
- systemowy moment obrotowy: 700 Nm
- zasięg EV w cyklu mieszanym: 83-87 km
- przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 sekundy
- prędkość maksymalna: 250 km/h
- cena od: 620 000 złotych
BMW M760e xDrive
- moc systemowa: 571 KM
- systemowy moment obrotowy: 800 Nm
- zasięg EV w cyklu mieszanym: 77-85 km
- przyspieszenie 0-100 km/h: 4,3 sekundy
- prędkość maksymalna: 250 km/h
- cena od: 710 000 złotych
Napęd w obu hybrydach typu Plug-in realizowany jest przez układ składający się z sześciocylindrowej jednostki rzędowej w technologii BMW TwinPower Turbo oraz „elektryka” zintegrowanego z ośmiostopniową skrzynią Steptronic. Ten ostatni to silnik synchroniczny o gęstości mocy ponad 5,0 kW/kg – w obu wariantach PHEV ma moc znamionową rzędu 197 KM, przy czym zakres prędkości obrotowej zwiększono do 11 500 o/m.
BMW i7 xDrive60
- moc systemowa: 544 KM
- systemowy moment obrotowy: 745 Nm
- zasięg w cyklu mieszanym: 591-625 km
- przyspieszenie 0-100 km/h: 4,7 sekundy
- prędkość maksymalna: 240 km/h
- cena od: 650 000 złotych
Jedynym na świecie miejscem produkcji bawarskiej limuzyny jest fabryka w niemieckim Dingolfing. Więcej szczegółów dotyczących cen oraz elementów wyposażenia auta zawiera konfigurator BMW Serii 7.