Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743462610619 3.0.14

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid AllGrip – Ahoj przygodo!

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Agnieszka GałaAgnieszka Gała
20 Cze '22 (aktualizacja 21 Mar '25)
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid AllGrip – Ahoj przygodo!Źródło: IBRM Samar

Kanciasta Vitara wyposażona w układ miękkiej hybrydy jest ekonomiczna, a w środku prosto, lecz solidnie wykończona. Napęd na cztery koła oraz opcjonalne dodatki: hak holowniczy, czy bagażnik rowerowy pozwolą ruszyć w podróż po bezdrożach.

Pierwsza generacja Suzuki Vitara pojawiła się w 1988 roku, a jej produkcja trwała 9 lat. Od 1997 roku do 2015 Vitarę zastąpił większy model – Grand Vitara, który doczekał się dwóch generacji. Pod koniec 2014 roku, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, japoński producent powrócił do pierwotnej nazwy modelu, prezentując nowy crossover segmentu B. Rok po oficjalnej prezentacji na drogi wyjechała Vitara drugiej generacji, która została opracowana na płycie podłogowej Suzuki SX-4 S-Cross. Od tego czasu auto przeszło facelifting (2018), a oferta jednostek napędowych wzbogaciła się o miękką (Mild Hybrid) oraz pełną hybrydę – Suzuki Vitara Strong Hybrid.

Suzuki Vitara (2022) - wymiaryŹrodło: IBRM Samar
Suzuki Vitara (2022) - wymiary

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid (2022) – wymiary, funkcjonalność

Wymiary Suzuki Vitara to: długość 4175 mm, szerokość 1775 mm, wysokość 1610 mm. Prześwit wynosi 175 mm. Podstawowa pojemność bagażnika to 362 litry. Po złożeniu tylnych oparć przestrzeń ładowną można zwiększyć do 642 litrów. Ponadto producent zastosował podwójną podłogę, która zapewnia dodatkowy schowek. Po zdemontowaniu ruchomej części podłogi bagażnik zyskuje więcej przestrzeni. W panelach przednich i tylnych drzwi znajdują się przydatne podajniki na napoje. Producent nie zapomniał również o systemie do montażu fotelików dziecięcych – Isofix. W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono łatwy w obsłudze 7-calowy ekran dotykowy. Telefon połączymy z autem bezprzewodowo, jednak korzystanie z map i aplikacji wymaga kabla z wejściem USB.

Suzuki Vitara Hybrid podwójna podłoga bagażnikaŹrodło: IBRM Samar
Suzuki Vitara Hybrid podwójna podłoga bagażnika

Suzuki Vitara Hybrid (2022) – silnik

Układ „miękkiej hybrydy” składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego 1.4 BoosterJet, 48-woltowego generatora, akumulatora litowo-jonowego (48V) oraz przetwornicy. Maksymalna moc jednostki to 129 KM. Układ współpracuje z sześciobiegową, manualną przekładnią. Średnie zużycie paliwa według danych WLTP to 5,4 l. Vitara dostępna jest z napędem na 4 koła – AllGrip. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów jazdy: Auto, Sport, Snow lub Lock. Ostatni tryb opracowano do pokonywania sypkiego śniegu, szutrowych, błotnistych oraz piaszczystych nawierzchni. Tryb działa do prędkości 60 km/h i powoduje rozdział momentu na obie osie (50-50).

Suzuki Vitara Hybrid - silnik, cenaŹrodło: IBRM Samar
Suzuki Vitara Hybrid - silnik, cena

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid 4WD (2022) – cena, wyposażenie

Oferta producenta obejmuje trzy wersje wyposażenia: Premium, Elegance i Elegance Sun. Ceny Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid z napędem na cztery koła oraz manualną skrzynią biegów zaczynają się od 104 900 zł (wyposażenie Premium).

Suzuki Vitara Hybrid AllGrip, (6MT) wyposażenie Premium – cena od 104 900 złotych, wybrane elementy wyposażenia:

  • Skórzana kierownica z przyciskami sterowania radiem i tempomatem
  • Przełącznik napędu ALLGRIP z sygnalizacją załączonego trybu pracy (dla wersji z napędem 4x4 ALLGRIP)
  • Pakiet Zimowy (podgrzewane fotele przednie + nawiew na nogi pasażerów z tyłu)
  • Bagażnik z systemem podwójnej, płaskiej podłogi
  • Oświetlenie bagażnika
  • Kamera cofania (tył pojazdu, obraz w kolorze)
  • Połączenie ze smartfonem (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink) 
  • Klimatyzacja automatyczna z filtrem przeciwpyłkowym
  • Układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym
  • System ostrzegania o hamowaniu awaryjnym
  • System monitorowania pasa ruchu
  • Układ reagowania przedkolizyjnego z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym
  • System ostrzegania o niestabilności kierunku jazdy
  • Czujniki martwego pola
  • Wspomaganie zjazdu ze wzniesienia
  • System rozpoznawania znaków drogowych

Suzuki Vitara Hybrid AllGrip, (6MT) wyposażenie Elegance– cena od 112 900 złotych, elementy wyposażenia Premium i dodatkowo:

  • Elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne
  • Kierunkowskazy w obudowach lusterek zewnętrznych
  • Tapicerka siedzeń ze skóry syntetycznej i zamszu syntetycznego
  • Czujniki parkowania (przednie i tylne)
  • System kluczyka elektronicznego
  • Nawigacja
  • Felgi 17 cali

Suzuki Vitara Hybrid AllGrip, (6MT) wyposażenie Elegance Sun– cena od 117 900 złotych, elementy wyposażenia Elegance oraz dodatkowo:

  • Przeszklony dach panoramiczny
  • Schowek na okulary
Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid – wrażenia z jazdy

Wśród modnych crossoworów o opływowych liniach nadwozia, Suzuki Vitara może wydawać się trochę old-schoolowa. Jednak ma coś w sobie. Kanciastymi kształtami nawiązuje do typowo terenowych samochodów takich jak Suzuki Jimny, czy Gelenda. Vitara samochodem off-roadowym nie jest, jednak dostępność napędu na cztery koła sprawia, że auto sprawdzi się w lekkim terenie. Osoby lubiące, częste wyjazdy poza miasto nie będą narzekać. Wnętrze jest przestronne i funkcjonalne. Siedzenia wygodne i przeszyte miłym w dotyku materiałem. Kabinę wykończono plastikowymi, twardymi tworzywami, co wbrew pozorom nie wygląda źle i może być plusem. Czyszczenie wnętrza po podróży z dziećmi zajmie jedynie chwilę. Na tylnej kanapie, jak i na przednim fotelu pasażera, znajdują się Isofixy do montażu fotelików małych bałaganiarzy.

Obsługa multimediów jest nieskomplikowana i nie wymaga dużej uwagi kierowcy. W pakownym bagażniku z podwójną podłogą nie zapomniano o oświetleniu, które jest przydatne przy wypakowywaniu rzeczy w nocy. Ponadto opcjonalnie można wyposażyć Vitarę w hak holowniczy oraz bagażnik rowerowy. Wszystkie wersje wyposażenia zawierają taki sam bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa.

Źrodło: IBRM Samar

Vitara sprawdzi się jako uniwersalny rodzinny samochód do jazdy po mieście oraz poza nim. Układ miękkiej hybrydy nie pozwoli nam podróżować w trybie czysto elektrycznym, ale wsparcie silnika elektrycznego poprawia osiągi i zmniejsza spalanie auta. Średnie zużycie paliwa w trybie mieszanym na dystansie 500 km wyniosło 6,7 l (jazda po mieście/ekspresówka). Mocną stroną modelu jest dostępność napędu 4x4, którego nie znajdziemy w przednionapędowych autach konkurencji takich jak: Peugeot 2008, Seat Arona, czy Citroen C3 Aircross.

Według danych IBRM Samar od stycznia do maja 2021 roku udział Suzuki Vitara w całej sprzedaży marki w Polsce wyniósł 44,85 proc. W analogicznym okresie 2022 roku wzrósł do 46,23 procent.

Konfigurator Suzuki Vitara znajdziesz w AutoKatalog. 

Sprawdź również prezentację auta z napędem w pełni hybrydowym wraz z widokiem 360 wnętrza i sylwetki samochodu - Suzuki Vitara Strong Hybrid.

Podziel się ze znajomymi