Uznanie dla Defendera
Marka Land Rover znów triumfuje w plebiscycie Best Cars, który już po raz czterdziesty siódmy zorganizował wśród swoich czytelników niemiecki dwutygodnik branżowy „auto motor und sport”.
Defender zajął pierwsze miejsce w kategorii dużych SUV-ów wśród modeli marek zagranicznych (wywodzących się spoza Niemiec). Tak przedstawia się czołowa piątka listy oraz odsetek uzyskanych głosów:
- Land Rover Defender (11,7%)
- Skoda Kodiaq (8,8%)
- Alfa Romeo Stelvio (8,4%)
- Volvo XC60 (8,1%)
- Mazda CX-60 (5,1%)
Best Cars to jeden z najbardziej znanych plebiscytów motoryzacyjnych w Europie. W tegorocznej edycji konkursu organizatorzy doliczyli się 101 550 nadesłanych głosów. Szeroka publiczność miała do wyboru łącznie 422 modele pogrupowane w 13 kategoriach. Aktualizowane na bieżąco zestawienie nowości modelowych AD 2023 (w tym aut elektrycznych oraz hybryd) znaleźć można TUTAJ

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Nowy Defender powstał na wytrzymałej i trwałej konstrukcji opartej na platformie D7x. Zapewnia ona zwiększone kąty natarcia (38 stopni) i zejścia (40°), jak również niezależne zawieszenie pneumatyczne lub układ oparty na sprężynach śrubowych. W warunkach jazdy terenowej przydaje się układ napędowy obejmujący reduktor, blokadę centralnego mechanizmu różnicowego, aktywną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz system Terrain Response z możliwością indywidualnej konfiguracji. Przydatna może też okazać się technologia ClearSight Ground View, dzięki której kierowca widzi na ekranie pokładowym to, co aktualnie dzieje się pod kołami samochodu.
Razem z zamontowanym na klapie bagażnika kołem zapasowym Land Rover Defender mierzy ponad pięć metrów długości. Samochód ma kanciastą bryłę kabiny pasażerskiej o regularnym kształcie. Maska została poprowadzona wysoko, nadkola są mocno wybrzuszone, a prześwit w standardowym trybie pracy wynosi blisko 22 centymetry. Do tego okrągłe oczy reflektorów, kwadratowe okna z boku oraz wystająca z tyłu krawędź zderzaka i masywne elementy mające chronić dolną część karoserii przed uszkodzeniami, gdy kierowca zażyczy sobie zjechać z asfaltowej drogi.