Usterka systemu eCall w Toyotach i Lexusach
Jak poinformował generalny importer samochodów japońskiego koncernu, w egzemplarzach takich modeli jak m.in. Toyota Corolla, Yaris Cross, Camry oraz RAV4 mogą wystąpić trudności z dostępem do funkcji eCall. Usunięcie usterki nie wymaga wizyty w autoryzowanym serwisie.
Z powodu wady systemu eCall osoba znajdująca się w pojeździe nie jest ostrzegana, że komputer nie może nawiązać połączenia alarmowego. Problem dotyczy różnych modeli marki Toyota oraz Lexus, które wyprodukowano w latach 2020-2023. W sumie chodzi o 19 291 samochodów.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Według zapewnień importera, pokładowe urządzenia telematyczne (DCM) zostaną automatycznie zaktualizowane dzięki wiadomości SMS wysłanej bezpośrednio do pojazdu. Nie ma zatem potrzeby wykonywania żadnych napraw w autoryzowanym warsztacie. Zestawienie zbiorcze ze szczegółami dotyczącymi ogłaszanych na polskim rynku akcji serwisowych znaleźć można TUTAJ