Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Usterka systemu eCall w Toyotach i Lexusach

Akcje serwisowe
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
5 Paź '23
Usterka systemu eCall w Toyotach i LexusachŹródło: Toyota

Jak poinformował generalny importer samochodów japońskiego koncernu, w egzemplarzach takich modeli jak m.in. Toyota Corolla, Yaris Cross, Camry oraz RAV4 mogą wystąpić trudności z dostępem do funkcji eCall. Usunięcie usterki nie wymaga wizyty w autoryzowanym serwisie.

Z powodu wady systemu eCall osoba znajdująca się w pojeździe nie jest ostrzegana, że komputer nie może nawiązać połączenia alarmowego. Problem dotyczy różnych modeli marki Toyota oraz Lexus, które wyprodukowano w latach 2020-2023. W sumie chodzi o 19 291 samochodów.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Według zapewnień importera, pokładowe urządzenia telematyczne (DCM) zostaną automatycznie zaktualizowane dzięki wiadomości SMS wysłanej bezpośrednio do pojazdu. Nie ma zatem potrzeby wykonywania żadnych napraw w autoryzowanym warsztacie. Zestawienie zbiorcze ze szczegółami dotyczącymi ogłaszanych na polskim rynku akcji serwisowych znaleźć można TUTAJ

Podziel się ze znajomymi