Nissan Townstar EV - miejski ekodostawca
Średnia ocena8.2
8.2Śr. ocena
Nie jest samodzielną konstrukcją Nissana, a bazuje na popularnym, sprawdzonym francuskim kombivanie Renault Kangoo III generacji. Z uwagi na zasięg żywiołem Nissana Townstara EV zdecydowanie jest miasto.
W gamie lekkich pojazdów japońskiego producenta Townstar zastąpił w 2022 roku model NV200 oferowany także w wersji elektrycznej e-NV200. Townstar pod względem technicznym jest bliźniaczym modelem Renault Kangoo III.
Początkowo Townstar oferowany był w wersji z krótszym rozstawem osi, z napędem benzynowym. Z czasem gama modelu została uzupełniona o napęd elektryczny, a także w wersję L2 z przedłużonym rozstawem osi. Tak jak protoplasta, Townstar oferowany jest w wersji osobowej oraz jako czterodrzwiowy furgon.
Nissan Townstar – silniki, moc
Francusko-japoński mały dostawczak oferowany jest z silnikiem benzynowym 1.3 DIG-T 130 KM pochodzącym z gamy Renault. Ponadto Townstara można nabyć z napędem elektrycznym o mocy 122 KM, z baterią o pojemności netto 44 kWh.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Nissan Townstar – wymiary, funkcjonalność
Townstar furgon z krótszym rozstawem osi (2716 mm), ma 4488 mm długości, 1860 mm szerokości i 1864 mm wysokości. Pojemność przestrzeni ładunkowej Townstara EV L1 wynosi 3,3 m3, a maksymalna ładowność 612 kg. Wymiary przestrzeni ładunkowej - 1806 mm długości, maksymalna szerokość - 1570 mm (między nadkolami 1248 mm).
Przedłużony wariant, czyli Townstar EV L2 ma rozstaw osi o 384 mm dłuższy (3100 mm). Pojemność części ładunkowej to 4,3 m3, a ładowność - 800 kg. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej Townstara L2 wynosi 2230 mm. Co istotne, przedłużony Nissan Townstar oferowany jest także w wersji L2 Brygadowy. W taki wariancie auto ma 4 drzwi i siedzenia dla 5 osób.
Nissan Townstar – cena
Ceny Townstara furgona z silnikiem benzynowym 1.3 DIG-T 130 KM MT6 w bazowej wersji Visia zaczynają się od 108 117 zł, zaś topowy wariant Tekna wyceniony został na 132 717 zł. Elektryczna wersja jest sporo droższa i jej ceny zaczynają się od 191 757 zł (Visia), do 232 347 zł (Tekna).
Przedłużona odmiana L2 z jednostką benzynową kosztuje od 113 037 zł (Visia), do 137 637 zł (Tekna). Elektryczny furgon L2 kosztuje od 196 677 zł (Visia), do 237 267 zł za topową specyfikację Tekna. Brygadowy Townstar L2 z napędem spalinowym, w specyfikacji Business, kosztuje 130 257 zł, a w wariancie elektrycznym - 208 977 zł.
Nissan Townstar – podsumowanie
Nissan Townstar EV L1 żwawo przyspiesza, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 245 Nm. Prędkość maksymalna to 130 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h, choć w tego typu aucie to mniej istotne, wynosi 11,6 sekundy. Zasięg na jednym naładowaniu według producenta wynosi 287 km, ale nasze doświadczenia wskazują ok. 240 km/h. Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym auto zużywało średnio 16,4 kWh na 100 km.
Segment elektrycznych aut dostawczych sukcesywnie rozwija się i Townstar ma całkiem sporo rywali. Bliźniacze modele: Renault Kangoo i Mercedes Citan także oferowane są z napędem bateryjnym. Poważnymi konkurentami są także kombivany Stellantisa, czyli: Citroen e-Berlingo, Peugeot e-Partner, Opel Combo E oraz spokrewniona z nimi Toyota ProAce City. Inne auta tego typu, w postaci Volkswagena Caddy i Forda Tourneo Connect, nie są oferowane z napędem elektrycznym.
Townstar to typowy przykład tzw. inżynierii znaczkowej i pod każdym względem czuć i widać, że to po prostu Renault Kangoo. Trzeci „bliźniak”, czyli Mercedes Citan, bardziej się od Kangoo i Townstara różni stylistyką przedniej części nadwozia oraz inną deską rozdzielczą.
Konfigurator Nissana Townstara znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek i Robert Brykała