Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Nowa Honda ZR-V Advance (2023) – SUV ze sportową żyłką

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
11 Wrz '23 (aktualizacja 21 Mar '25)
Średnia ocena9.5
Nowa Honda ZR-V Advance (2023) – SUV ze sportową żyłkąŹródło: IBRM Samar
9.5Śr. ocena

Honda ZR-V to najnowszy model japońskiej marki. Mimo, że jest średniej wielkości SUV-em, proporcjami nadwozia oraz charakterem jazdy przypomina auta kompaktowe. Sprawdziliśmy Hondę ZR-V Advance.

Model ZR-V był brakującym elementem w gamie Hondy. Zaprezentowany w 2023 roku wypełnił lukę między crossoverem HR-V, a większym SUV-em, jakim jest Honda CR-V. Biorąc pod uwagę popularność tego typu aut, krok Japończyków wydaje się sensowny i w pełni przemyślany. Nissan Qashqai i spółka mają się czego bać, bo Honda ZR-V to atrakcyjna propozycja w tym segmencie.

Honda ZR-V AdvanceŹrodło: IBRM Samar
Honda ZR-V AdvanceŹrodło: IBRM Samar

Honda ZR-V – silnik, moc

ZR-V wyposażony jest w znany z innych modeli Hondy napęd hybrydowy noszący oznaczenie i-MMD. Składa się on z silnika benzynowego o pojemności 2.0 litra oraz silnika elektrycznego. Łączna moc napędu Hondy ZR-V wynosi 184 KM.

Honda ZR-V AdvanceŹrodło: IBRM Samar

Honda ZR-V – wymiary, funkcjonalność

Kompaktowy SUV Hondy ma 4568 mm długości, 1840 mm szerokości i 1620 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2657 mm, a prześwit 180 mm. Bagażnik ma pojemność 380 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń przewozowa powiększa się do 1301 litrów.

Honda ZR-V AdvanceŹrodło: IBRM Samar

Honda ZR-V – wrażenia z jazdy

Wsiadając do ZR-V spodziewałem się bardziej twardego, sportowego zawieszenia. Tymczasem jak na Hondę, auto wydaje się wręcz miękko zestrojone. Jednak po dłuższej przejażdżce zawieszenie okazuje się być dobrym kompromisem między sprężystością, a miękkością i daje zaskakująco wysoki komfort jazdy.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.

Hybrydowy napęd i-MMD 2.0 o mocy 184 KM jest wystarczający do tego, ważącego 1639 kg, auta. Silnik nie ma turbosprężarki, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 186 Nm. Honda ZR-V od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8 sekund, zaś prędkość maksymalna to 173 km/h. Średnie zużycie według WLTP wynosi 5,8 l/100 km, zaś przy prędkościach autostradowych ok. 7,3 l/100 km. Auto jest zwinne, zwrotne i żwawe, a proporcjami nadwozia i charakterystyką prowadzenia bardziej przypomina auta kompaktowe, niż SUV-y.

Honda ZR-V – cena

Nowy japoński SUV oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia. Bazowa specyfikacja Elegance kosztuje 191 400 zł, wariant Sport wyceniono na 200 900 zł, zaś topowa Honda ZR-V Advance to wydatek rzędu 211 900 zł.

Honda ZR-V AdvanceŹrodło: IBRM Samar

Honda ZR-V – podsumowanie

Najnowsza Honda ZR-V wchodzi do gry w segmencie obsadzonym dość gęsto i to silnymi zawodnikami, jak m.in. Toyota Corolla Cross, Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Peugeot 3008, Opel Grandland, CUPRA Formentor, SEAT Ateca, Skoda Karoq oraz Volkswagen Tiguan. W porównaniu do wielu rywali ZR-V jawi się jako powiew świeżości. W naszej opinii Honda ZR-V ma szansę zamieszać w segmencie, o ile ceny będą konkurencyjne. Niestety tanio nie jest i nie będzie.

Konfigurator Hondy ZR-V znajdziesz w AutoKatalog.pl

zdjęcia: Krzysztof Panek i Robert Brykała

Szczegółowa ocena auta: Honda ZR-V I

Osiągi i ekonomia
10/10
Przestrzenność wnętrza
10/10
Komfort podróżowania
10/10
Wyposażenie
10/10
Cena
7/10
Własności jezdne
10/10
Podziel się ze znajomymi