Nowa Corolla pali mniej niż poprzednia wersja?
Przy okazji niedawnego liftingu, który przyniósł retusz wybranych elementów nadwozia, Toyota Corolla otrzymała również wersje z nowym napędem hybrydowym. Czy są one jednak tak ekonomiczne, jak twierdzi japoński producent?
Francuski tygodnik motoryzacyjny „Auto Plus” przygotował zestawienie dwudziestu kompaktowych modeli osobowych z napędem benzynowym, które uszeregowano na podstawie parametrów zużycia paliwa. Ponadto na listę trafiły samochody będące wtyczkowozami oraz samoładującymi się hybrydami.
Najlepszym wynikiem może pochwalić się Honda Civic e:HEV (184 KM), której średnie spalanie wypadło na poziomie około 5,8 l/100 km. Wspomniana na początku Toyota Corolla 1.8 Hybrid (140 KM) jest według zapowiedzi producenta mocniejsza i wydajniejsza niż napęd benzynowo-elektryczny 1.8, który opracowano we wcześniejszej technologii. Ale czy aby na pewno? Jak wykazały pomiary francuskich dziennikarzy, „japończyk” uzyskał średni wynik rzędu 6 l/100 km, a więc o ponad 0,5 litra więcej niż 122-konny poprzednik.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Ostatecznie Corolla zajęła drugie miejsce w rankingu „Auto Plus”, uzyskawszy identyczny rezultat co Citroen C4 1.2 PureTech (100 KM). Co ciekawe jednak, model spod znaku szewrona ma układ napędowy, który nie jest w żaden sposób zelektryfikowany. Kolejna ciekawostka to fakt, że na liście Top 20 znalazły się tylko dwie hybrydy typu Plug-in. Wśród nich Volkswagen Golf GTE o najwyższej w całym zestawieniu mocy (245 KM). Przy wyczerpanej „baterii” kompakt niemieckiej marki uzyskał średni wynik około 6,7 l/100 km.