Autobusy piętrowe BYD w Londynie?
Chiński koncern ma szansę wygrać przetarg na dostawę łącznie ponad stu autobusów elektrycznych dla Londynu. Według wiarygodnych źródeł, pojedynczy egzemplarz modelu BYD DB11 kosztuje około 400 tys. funtów, czyli aż o 100 tys. mniej niż pojazdy brytyjskich producentów.
Autobusy ze znaczkiem BYD nie są już dla Brytyjczyków niczym wyjątkowym. Pierwszy pojazd tej marki pojawił się na Wyspach jedenaście lat temu, a stosunkowo niedawno przekazano do eksploatacji jubileuszowy, tysiąc osiemsetny egzemplarz. Obliczono, że tabor BYD ma do dziś przejechane aż 18 milionów mil.
Startujące w londyńskim przetargu BYD DB11 dysponuje „baterią” o łącznej pojemności użytecznej rzędu 457 kWh. Większość autobusów użytkowanych w stolicy Wielkiej Brytanii dziennie pokonuje trasy o długości od 100 do 200 mil. Tymczasem według IBRM Samar, w pierwszym kwartale bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 46 nowych autobusów z napędem elektrycznym. Największy udział w omawianym segmencie ma Solaris, który uzyskał wynik sięgający niemal 47%.