Chińskie BYD, nowe hybrydy Plug-in i pleśń
Azjatycki koncern znany jest powszechnie z produkcji samochodów o pełnym napędzie elektrycznym. Tymczasem BYD realizuje już program, który chińskiej marce pozwoli stworzyć nowej generacji modele hybrydowe typu Plug-in.
Jak ustalił portal branżowy Autocar, układ napędowy stanowić będzie połączenie jednostki elektrycznej o mocy 179 KM, bezstopniowej skrzyni biegów CVT oraz czterocylindrowego silnika benzynowego 1.5/112 KM, pracującego w cyklu Atkinsona. To ostatnie rozwiązanie często występuje w klasycznych samochodach hybrydowych, zapewniając bardziej wydajne spalanie.
Klienci BYD będą mieć do wyboru pakiety akumulatorów trakcyjnych o pojemności 8 lub 18 kWh, wykorzystujących technologię LFP. „Baterie” tego typu są stosunkowo tanie w produkcji i charakteryzują się dłuższą żywotnością, choć za cenę mniejszej gęstości energii. Na chwilę obecną nie wiadomo jeszcze, jaki będzie zasięg wtyczkowozów chińskiego koncernu.
Tymczasem według ustaleń dziennika Wall Street Journal, wiele samochodów BYD dostarczonych na rynek europejski drogą morską ma ślady uszkodzeń podczas transportu i ogniska pleśni. Przedstawiciele producenta zapowiadają szczegółowe kontrole.