Mazda 2 pozostała tylko jako hybryda
Bez większego rozgłosu, importer aut japońskiej marki wycofał model Mazda 2 z silnikiem benzynowym. W ofercie sprzedażowej pozostał samochód o tej samej nazwie handlowej, lecz zbudowany na bazie hybrydowej Toyoty Yaris.
Trzecia generacja Mazdy 2 z konwencjonalnym napędem spalinowym zadebiutowała na rynku w 2015 roku. Po drodze „japończyk” przechodził mniejsze lub większe zmiany modernizacyjne. Ostatnie miały miejsce w 2021, kiedy to auto otrzymało lekko zmienioną grafikę maski, lepsze multimedia i systemy z zakresu bezpieczeństwa, jak również nowe opcje kolorystyczne. Za napęd odpowiada benzynowy silnik wolnossący 1.5 Skyactiv-G w wariantach mocy 75 lub 90 koni mechanicznych. Mocniejszą wersję można było doposażyć w automatyczną skrzynię biegów.


Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Mazda 2 dała się poznać jako lekkie i zwinne w prowadzeniu auto miejskie. Atrakcyjną linię nadwozia dodatkowo podkreśla trójwarstwowy lakier Soul Red Crystal (opcja za 3800 złotych). Co ciekawe, w 2022 roku do sprzedaży weszła Mazda 2 Hybrid, która tylko szczegółami różni się od Toyoty Yaris. W porównaniu z wersją o klasycznym napędzie spalinowym auto zapewnia lepsze osiągi (moc 116 KM) i niższe spalanie. To właśnie ten ostatni czynnik przesądził, że w kontekście unijnych norm emisyjnych Mazda postanowiła uprościć swoją gamę produktową w Europie, wybierając model z technologią hybrydową zamiast benzyniaka.
Inną, godną odnotowania zmianą w ofercie japońskiego koncernu jest zakończenie produkcji Mazdy CX-5. Na szczęście klienci mogą jeszcze wybrać auto spośród zarejestrowanych egzemplarzy, które pozostały do sprzedania autoryzowanym dealerom.