Najlepsze auta roku w Japonii
Przyznano nagrody w najnowszej edycji plebiscytu o nagrodę JCOTY 2024-2025, który organizuje grono japońskich dziennikarzy i ekspertów branży motoryzacyjnej. Co ciekawe, o statuetkę rywalizował m.in. samochód produkowany przez koncern BYD.
O plebiscycie Japan Car of the Year (JCOTY) pisaliśmy w połowie listopada, gdy znana już była finałowa dziesiątka aut biorących udział w rywalizacji. Największe uznanie jury zdobyła wyposażona w pełny napęd hybrydowy Honda Freed, której przyznano 220 punktów. Na dwóch kolejnych miejscach podium uplasowały się Mazda CX-80 (196 pkt) oraz Mini Cooper (172 pkt). Co ciekawe, do topowej dziesiątki awansowało również BYD Seal, co już należy uznać za duży sukces chińskiej motoryzacji. Ostatecznie elektryczna limuzyna z Kraju Środka zajęła w finale ósmą lokatę.
Oprócz hondowskiego minivana jury plebiscytu w Japonii nagrodziło modele Mini Cooper (najlepsze auto importowane) i Mitsubishi Triton/L200 (design) oraz Mazdę, która wpadła na pomysł, aby połączyć dwurotorowy silnik Wankla z platformą elektryczną (technologia e-Skyactiv R-EV).


Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Tymczasem kilka dni temu rozstrzygnięto konkurs, którego stawką był tytuł Car of the Year Polska 2025. Po główne trofeum sięgnęła w naszym kraju nowa Dacia Duster. Oprócz przyjemnej dla oka stylistyki nadwozia SUV z Grupy Renault wyróżnia się przystępną ceną zakupu oraz urozmaiconą gamą wersji silnikowych takich jak miękka hybryda, dwupaliwowa jednostka zasilana autogazem oraz 140-konna hybryda w układzie zamkniętym.