Citroenowi przybywa klientów w Polsce
Do końca września dealerzy francuskiej marki wydali łącznie 7926 nowych samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych. Co warto podkreślić, uzyskany wynik daje Citroenowi wzrost sprzedaży o 20,6 procenta. Wkrótce do salonów trafi nowe C5 Aircross.
Generalny importer jest również zadowolony ze swoich wrześniowych osiągnięć na polskim rynku. Jak wynika bowiem z lektury aktualnego raportu IBRM Samar, Citroen dostarczył 921 nowych pojazdów, czyli aż o 74,1 procenta więcej niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. W powyższej puli doliczymy się 208 egzemplarzy stylizowanego na crossovera modelu Citroen C3.
Najpopularniejsze samochody elektryczne w Polsce (styczeń-wrzesień 2025):
- Tesla Model Y: 1934 egzemplarze
- Tesla Model 3: 1440
- Citroen e-C3: 1316
- Leapmotor T03: 977
- BYD Dolphin Surf: 864
- BMW iX2: 830
- MINI Cooper Electric: 807
- Ford Explorer: 774
- Skoda Elroq: 773
- Dacia Spring: 753
Od początku bieżącego roku „c-trójka” trafiła już do 2804 klientów. Dodajmy, że na wersję elektryczną przypada w omawianej grupie 1316 użytkowników. Ponadto centrala wiąże duże nadzieje z nowym Citroenem C5 Aircross, który w bazowej konfiguracji kosztuje od 132 900 złotych. Dzięki wykorzystaniu multienergetycznej platformy STLA Medium możliwe było opracowanie konfoguracji ze wspomaganą jednostką benzynową 1.2 Hybrid (145 KM), hybrydy Plug-in (1.6/195 KM), a także dwóch wariantów z napędem elektrycznym: standardowo o mocy 213 KM (73 kWh/do 520 km zasięgu) oraz Long Range 230 KM (97 kWh/680 km). Ceny tego ostatniego nie zostały jeszcze ujawnione.