Chiny: powstanie nowy gigant motoryzacyjny?
Dwa państwowe koncerny, czyli Dongfeng Motor oraz Chongqing Changan Automobile, prowadzą zaawansowane negocjacje, których celem jest fuzja. Taką informację przekazał dziennik New York Times, powołując się na dobrze zorientowane źródła.
O możliwości połączenia obu przedsiębiorstw głośniej zaczęło się mówić już w lutym bieżącego roku. Pojawiła się wówczas informacja, że spółki macierzyste, będące własnością państwa, zamierzają przeprowadzić restrukturyzację swoich biznesów. Ubiegłoroczna sprzedaż Dongfenga wyniosła około 2,5 miliona pojazdów, podczas gdy Changan Auto dostarczył na rynek prawie 2,7 mln egzemplarzy. Powstałby zatem gracz przewyższający pod względem wolumenu chińskiego lidera motoryzacyjnego, czyli BYD.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Pekin przekonuje państwowe moto-koncerny za Wielkim Murem, że te zbytnio polegają na know-how zagranicznych partnerów joint-venture, zamiast postawić na własną innowacyjność i konkurencyjność zwłaszcza w segmencie pojazdów zasilanych alternatywnymi źródłami energii. Tymczasem według raportu IBRM Samar, w marcu bieżącego roku rejestracje samochodów osobowych producentów chińskich wyniosły 2862 egzemplarze, co uznać można za nowy rekord miesięczny w Polsce. Cały pierwszy kwartał zamknął się natomiast wynikiem 7075 sprzedanych aut. Największym wzięciem klientów cieszą się pojazdy marek MG, Jaecoo, Omoda i BAIC.