Iveco sypnęło dostawczymi nowościami
Owocem współpracy z firmą Stellantis Pro One są dwa modele samochodów użytkowych, które marka Iveco wprowadzi na rynek europejski w przyszłym roku. Chodzi o elektryczne pojazdy Iveco eJolly oraz Iveco eSuper Jolly.
Pod względem konstrukcyjnym nowości koncernu z Turynu mają wiele wspólnego chociażby z Fiatami E-Scudo oraz E-Ducato. Furgon Iveco eJolly mierzy co najmniej 4,98 metra długości i sprawdza się jako ekologiczny środek transportu w obszarach miejskich i na peryferiach. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu waha się od 2,8 do 3,2 tony (zależnie od konfiguracji), zaś maksymalna ładowność to 1175 kilogramów. Iveco eJolly napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW, co w przeliczeniu daje wartość 136 koni mechanicznych, przy momencie obrotowym rzędu 260 niutonometrów.
Dostępne są dwie opcje napędu bateryjnego: 49 kWh (zasięg do 224 kilometrów) lub 75 kWh (zasięg do 352 km). Na stacjach szybkiego ładowania „tankowanie” może odbywać się z mocą do 100 kW; według producenta, już w piętnaście minut od momentu podłączenia do sieci zapas prądu będzie na tyle duży, aby kierowca mógł pokonać nawet sto kilometrów.
Iveco eSuper Jolly to gracz większego kalibru. Furgonetka mierząca co najmniej sześć metrów długości otrzymała silnik uzyskujący 200 kW (272 KM) oraz do 410 niutonometrów momentu obrotowego. Realny zasięg na jednym ładowaniu oscyluje w granicach do 420 kilometrów.